اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

آمریکا با ذلت و خواری از عراق عقب‌نشینی کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت پلدختر گفت: آمریکا با ذلت و خواری مجبور شد، نیروهای اشغالگر خود را از عراق خارج و عقب نشینی کند.

آمریکا با ذلت و خواری از عراق عقب‌نشینی کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت‌الاسلام سید حسین زواری در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی از کشور عراق گفت: آمریکا در زمان اشغال کشور عراق، با استقرار سربازان و نیروهای خویش قصد داشت برای همیشه در کشور عراق بماند که با فشار مردم عراق و البته وجود قدرتی بزرگ در همسایگی عراق آنان را منفعل و وادار به خروج از خاک این کشور کرد که این نیز پیروزی بزرگی برای مسلمانان و شکستی مفتضحانه برای سران کشور آمریکا است.
وی تصریح کرد: 5 هزار سرباز آمریکایی کشته شدند و خون هزاران انسان بی‌گناه در عراق در جریان اشغال عراق ریخته شد و در جریان اشغال آمریکا، شیعیان مظلوم این کشور متحمل خسارت‌های بی‌شمار شدند.
امام جمعه موقت پلدختر گفت: حضور اشغالگران آمریکایی در عراق فرصتی فراهم ساخت تا با انجام اقدامات تروریستی کور به ویژه در شهرهای مقدس شیعیان(عتبات عالیات) ده‌ها هزار شیعه به خون خود به غلطند، حوادثی که هنوز ادامه دارد و بر خلاف خواست آمریکا، حکومت دوست ایران با نابودی صدام در عراق استقرار یافته و آمریکای‌ها متحمل خسارت‌های سنگین اقتصادی ناشی از این حضور نظامی نیز شدند.
وی گفت: واشنگتن به هیچ کدام از اهداف ایجاد حاشیه امنیت برای رژیم صهیونیستی، ایجاد خاورمیانه نو و مطیع آمریکا و تضعیف و تهدید ایران در اشغال عراق دست نیافت و حضور چند ساله آمریکا در عراق در نهایت نتیجه‌ای برای آمریکاییان در پی‌نداشت.
خطیب نماز جمعه پلدختر با اشاره به 27 آذر سالگرد شهادت دکتر مفتح در سال 58 اظهار داشت: به پاس خدمات و نقش ارزنده این شهید والا مقام این روز را به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نام نهادند.
وی افزود: شهید آیت‌الله دکتر محمد مفتح روحانی مبارز، متواضع، مخلص، روشنگر و روشن بین بودند و همواره الگوی بسیار خوبی برای دانشجویان و طلاب است و اگر حوزویان، طلاب و دانشجویان اتحاد، همدلی و همواره با هم هماهنگ باشند می‌توانند زمینه ساز پیشرفت کشور باشند، زیرا دشمن همواره روی دانشگاه خیلی سرمایه‌گذاری کرده است و تلاش می‌کند با تشکیک در مبانی دینی دانشجویان و گسترش فساد، آنان را از کسب علم و تقوا دور کند.
امام جمعه موقت پلدختر گفت: دانشجویان و طلاب در جامعه کنونی ایران اسلامی از نخبگان و روشن‌فکران جامعه به شمار می‌آیند و مشارکت و تعامل آنها با همدیگر می‌تواند نقشی مؤثر در شکوفایی همه جانبه کشور ایفا کند.
وی یادآورشد: وحدت حوزه و دانشگاه جزو آرمان‌ و ایده‌آل‌های حضرت امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی و شهدای گران‌قدر بوده و این موضوع به کرات از سوی مقام معظم رهبری مورد تأیید قرار گرفته است.
زواری یکی از ضروری‌ترین وسایل مقابله با هجمه‌های دشمنان و موفقیت در میدان نبرد جنگ فرهنگی با دشمنان در جامعه و به ویژه در فضاهای علمی را در گرو یکپارچگی همه جانبه اصحاب علمی، فرهنگی، دینی و مذهبی کشور دانست و افزود: نخبگان جامعه هم در دانشگاه‌ها و هم در حوزه‌ها رشد کرده‌اند و این دو بال با همدیگر باید متحد باشند و همه طیف‌ها و افکار انقلابی و اسلامی کشور باید وحدت و همدلی خویش را حفظ کرده و بر این مهم روز به روز بیفزایند.
وی گفت: اساتید و دانشجویان حوزه و دانشگاه باید با تقویت ارتباط این دو بخش اثرگذار کشور جلوی رسوخ دشمن در کشور را بگیرند و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مرکز ترویج افکار پاک اسلامی است.
زواری اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه زیر سایه‌ ولایت مطلقه‌ فقیه می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد و بر اثر تقویت وحدت بین حوزه و دانشگاه، رشد و شکوفایی جامعه اسلامی رقم ‏می‌خورد.
امام جمعه موقت پلدختر گفت: حوزویان و دانشگاهیان باید با وحدت عملی بین خود نقش‌های شوم دشمنان را خنثی کنند، زیرا  دشمنان برای رسیدن به اهداف شیطانی خود همواره به دنبال ایجاد اختلاف بین این دو سنگر مقدس و تأثیرگذار نظام اسلامی هستند و  وحدت بین دانشگاهیان و حوزویان یک امر مورد تاکید همه مسئولان نظام اسلامی که همواره باید بدان پرداخته شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول