اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت و تجارت بوشهر خبر داد:

بازدید هیئت تجاری بوشهر از اقلیم کردستان عراق

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: هیئت تجاری استان بوشهر به منظور بررسی زمینه‌های فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، از اقلیم کردستان عراق بازدید کردند.

بازدید هیئت تجاری بوشهر از اقلیم کردستان عراق
محمدرضا صادقی امروز در گفت‌ وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: هیئت تجاری ـ بازاریابی استان با مسئولیت این سازمان و همکاری اتاق تعاون و به سرپرستی مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری از  اقلیم کردستان عراق بازدید و با هدف ایجاد زمینه‌های آشنایی تجار، بازرگانان، سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی کشور با بازار شمال عراق و نیازمندی‌ها و فرصت‌های موجود در آن اقلیم، مذاکراتی با هیئت‌های تجاری ـ سیاسی و اقتصادی طرف مقابل انجام داد که امیدواریم این سفر مقدمه حضور بخش خصوصی توانمند کشور در منطقه اقلیم کردستان عراق باشد.
صادقی افزود: این هیئت با ترکیب متنوعی از واحدهای تولیدی، صنعتی، تجاری، کشاورزی، فناوری IT و ... در بخش‌های خصوصی، تعاونی و دولتی از استان‌های بوشهر، یزد، اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد، ضمن دیدار رسمی با اتاق‌های بازرگانی سلیمانیه و اربیل و اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان، مذاکراتی را با طرف‌های متناظر خود در اقلیم کردستان به انجام رساندند و با فرصت‌های موجود در آن منطقه از نزدیک آشنا شدند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین این هیئت با سرکنسولگری ایران در سلیمانیه و اربیل با مشاور عالی اقتصادی رئیس جمهور عراق در ارتباط با مسائل و مشکلات حضور تجار و سرمایه‌گذاران ایران در این منطقه تبادل نظر کردند.
صادقی افزود: هیئت تجاری ـ بازاریابی استان بوشهر در ادامه سفر به اقلیم کردستان عراق  از مرکز دائم نمایشگاهی جمهوری اسلامی ایران که با حمایت اتاق تعاون کشور در سلیمانیه ایجاد شده بازدید و با فعالیت و حمایت‌های آن مرکز از تجار و بازرگانان و واحدهای تولیدی که خواستار ورود به بازار شمال عراق باشند آشنا شدند.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به مذاکرات صورت گرفته با هیئت‌های تجاری عراق امکان گفت‌وگو و توافقات اولیه در زمینه‌های مختلف فرش، سرمایه‌گذاری در تولید آهن‌آلات و میلگرد، ‌آموزش نیروی انسانی در بخش‌های فناوری IT و کارآفرینی، تولید و صدور محصولات کشاورزی و مواد غذایی فصلی و غیرفصلی، ساختمان و مصالح ساختمانی، پتروشیمی و تولید  فرآورده‌های جانبی  میسر شد.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در راستای فعالیت‌های اقتصادی، "میز کشوری قطر" با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در توسعه روابط اقتصادی و رئیس کل سازمان توسعه تجارت، در استان بوشهر برگزار می‌شود.
صادقی عنوان کرد: سازمان توسعه تجارت ایران با هدف واگذار کردن بخشی از اختیارات به استان‌ها اقدام به برگزار کردن میزهای کشوری در استان‌ها به تناسب تنوع دسترسی به بازارهای هدف کرده است و با توجه به سابقه تجاری استان بوشهر با کشور قطر " میز کشوری قطر" به استان بوشهر واگذار شده است.
وی تصریح کرد: بدین منظور جلسه پایش تجارت خارجی استان با هدف  بحث و تبادل نظر و جمع‌بندی نظرات، پیشنهادها و راهکارها برای طرح در این جلسه با حضور اعضای کارگروه توسعه صادرات استان و به سرپرست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به عنوان دبیر کارگروه، تشکیل شد.
صادقی در این نشست ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی برای صدور مواد معدنی و مصالح ساختمانی در راستای استفاده از فرصت‌های اقتصادی کشور قطر را از جمله موضوعات مورد تاکید در این جلسه عنوان کرد.
وی بیان داشت: در این جلسه همچنین پیشنهاد شد کارگروهی با محوریت بخش خصوصی و نماینده‌ای از بخش دولتی برای بازبینی و نگاه ریزبینانه‌تر به مسائل مطرح شده تشکیل و نظرات و پیشنهادها از بخش‌های مرتبط در سایر استان‌ها نیز جمع‌آوری شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول