اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خبری از افتتاح دفتر کنسولگری عراق در ایلام نیست؛

ایجاد کنسولگری عراق در ایلام پیگیری شود

خبرگزاری فارس: ایجاد کنسولگری عراق در ایلام یکی از ضروریات منطقه بوده که باید از سوی مسئولان امر پیگیری شود هر چند که با وجود اعلام یکی از نمایندگان این استان مبنی بر اینکه احتمالا در نیمه نخست سال 1390 این دفتر کنسولگری تاسیس می‌شود اما هنوز خبری از افتتاح این دفتر نیست.

ایجاد کنسولگری عراق در ایلام پیگیری شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ایجاد کنسولگری عراق در این استان یکی از ضروریات منطقه بوده که باید از سوی مسئولان امر پیگیری شود، بر این اساس باید درخواست‌هایی از سوی مسئولان کشورمان برای ایجاد کنسولگری عراق در ایلام ارائه شود تا این مهم به زودی محقق شود.
ایجاد کنسولگری عراق در این استان مرزی در تسهیل تردد زوار دو کشور ایران و  عراق بسیار موثر و مهم است که باید مد نظر مسئولان قرار گیرد.
مرز مهران در جنوب استان ایلام مناسب‌ترین نقطه مرزی برای فعالیت تجاری و تردد زوار به عراق است. 
این خروجی علاوه بر نزدیکی به شهرهای عراق دارای امنیت مطلوبی در نوار مرزی با کشور عراق بوده و زوار دو کشور این خروجی را برای تردد بر می‌گزینند.
بنابراین باید از سوی مسئولان امر تلاش شود که با افزایش دفاتر زمینه لازم برای تسهیل در تردد زوار دو کشور در آینده نزدیک فراهم شود.
مرز مهران در 90 کیلومتری جنوب شهر ایلام قرار داشته و این خروجی یکی از مهم‌ترین کانون‌های تردد زوار و صدور کالای ایرانی به کشور عراق بوده که پس از فرو پاشی رژیم سابق عراق از سال 82  دوباره بازگشایی شده است.
آنچه که در گذشته از سوی یکی از نمایندگان فعلی مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی وعده داده شده بود، تاسیس کنسولگری عراق در ایلام در نیمه نخست 90 است.
یکی از نمایندگان استان طی ماه‌های گذشته در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: در دیداری که با صالحی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی داشتیم رایزنی‌های لازم برای این رویداد بزرگ انجام شد.
وی ادامه داد: صالحی اعلام کرد که ایجاد این کنسولگری نیازمند مصوبه دولت بوده که باید در نخستین فرصت این مصوبه از سوی هیئت دولت مصوب شود.
این نماینده مجلس اضافه کرد: بر این اساس با توجه به ظرفیت‌های موجود از قشقاوی معاون کنسولگری وزارت خارجه درخواست شده که مصوبه را به هیئت دولت برده تا با همکاری اعضای دولت این مصوبه نهایی شود.
وی تصریح کرد: در رایزنی که با مجتبی اعلایی استاندار ایلام نیز انجام شده تامین ساختمان و زیرساخت‌های کنسولگری عراق در ایلام محقق خواهد شد.
نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی و شیروان چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به فعالیت‌های انجام شده احتمالا در نیمه نخست سال 1390 دفتر کنسولگری عراق در استان ایلام تاسیس می‌شود.
وی ادامه داد: این رویداد مهم‌ترین فعالیت برای گسترش روابط تجاری و زوار ایران اسلامی و کشور دوست و همسایه (عراق) است.
این نماینده مجلس اضافه کرد: تحقق این موضوع سهم عمده‌ای در افزایش ارتباطات و مراودات دو کشور ایران اسلامی و عراق خواهد داشت.
وی تصریح کرد: من به عنوان نماینده مردم شریف استان ایلام تمام توان خود را صرف تحقق این موضوع مهم در ایلام خواهم کرد.
نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی و شیروان چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: استان ایلام در مجموع دارای 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
وی ادامه داد: این استان یکی از مهم‌ترین خروجی‌های تجاری و همچنین تردد زوار به کشور عراق در کشور جمهوری اسلامی ایران است.
وجود کنسولگری در ایلام در حالی از سوی مردم و مسئولان ضروری شناخته شده که با وجود وعده‌های مطرح شده این موضوع هنوز محقق نشده است.
انتهای پیام/و10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول