اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

آمریکایی‌ها در عراق مفتضحانه شکست خوردند

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: آمریکایی‌ها در عراق شکست خوردند و ترورهای عراق سرپوشی برای شکست مفتضحانه آمریکا در این کشور است.

آمریکایی‌ها در عراق مفتضحانه شکست خوردند
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با بیان ویژگی‌های قیام عاشورا اظهار داشت: یاران امام حسین(ع) از باوفاترین یاران و اصحاب تاریخ هستند و اگر چه از نظر تعداد کم بودند، ولی دارای اخلاص و وفای بسیار زیادی بودند و برای اسلام جان خود را فدا کردند.
وی در ادامه با گرامیداشت یاد استاد شهید دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود: شهید والامقام دکتر مفتح تلاش بسیار زیادی برای نزدیکی حوزه و دانشگاه داشتند و در پویایی این دو نهاد نقشی تاثیرگذار داشته‌اند و امروز باید راه این بزرگوار را تداوم بخشیم.
امام جمعه برازجان با اشاره به روز ثبت احوال خاطرنشان کرد: آمار و اطلاعات در برنامه‌ریزی‌ها نقشی بسیار مهم دارد و ثبت وقایع حیاتی و مرگ و میرها و تولد و ازدواج و طلاق در تصمیمات مسئولان اثرگذار است.
مصلح در ادامه ضمن تبریک میلاد خجسته امام محمد باقر(ع) به همه دوستداران اهل‌بیت (ع) گفت: نقش بسزای امام محمد باقر (ع)در معرفی و اشاعه مکتب تشیع نقشی بسیار مهم است و بحق ایشان به شکافنده علوم شهرت دارند.
امام جمعه برازجان همچنین به آغاز ثبت‌نام در انتخابات مجلس اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به شرایط حساس کشور بویژه در بعد بین‌المللی و اهمیت و حساسیت انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، برگزاری سالم و باشکوه این انتخابات می‌تواند، نظام اسلامی را به عنوان الگویی برتر در مردم‌سالاری دینی مطرح کند و همه مسئولان باید در برگزاری انتخاباتی سالم و با نشاط اهتمام ورزند.
مصلح اضافه کرد: برگزاری هرچه باشکوه‌تر این انتخابات کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را بار دیگر به رخ دشمنان اسلام خواهد کشید. 
وی در ادامه به خروج نیروهای نظامی آمریکایی از کشور عراق اشاره کرد و یادآور شد: آمریکایی‌ها هفته گذشته پرچم خود را از آخرین پایگاه نظامی خود در عراق پایین کشیدند و این شکستی مفتضحانه برای آمریکاست.
امام جمعه برازجان خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که آمریکایی‌ها در عراق شکست خوردند و چاره‌ای جز عقب‌نشینی نداشتند زیرا نتیجه اشغال عراق چیزی جز برباد دادن سرمایه‌های این کشور و کشته شدن صدها انسان نبود.
مصلح اضافه کرد: نظام حاکم امروز در عراق نظام مورد نظر آمریکا نیست و در واقع آمریکا با وجود تحمل هزینه‌های سرسام‌آور با سرافکندگی عراق را ترک کرده است.
امام جمعه برازجان در ارتباط با ترورهای اخیر عراق نیز گفت: خیلی‌ها اعتقاد دارند که حملات تروریستی اخیر در عراق برای سرپوش گذاشتن بر شکست آمریکا در این کشور است.
مصلح همچنین به سالروز نهضت سوادآموزی اشاره کرد و اذعان داشت: تاسیس نهضت سوادآموزی به دستور امام راحل یک امر مهم بود که ثمرات این نهضت بزرگ را امروز مشاهده می‌کنیم و امروز در سراسر مناطق کشور درصد باسوادی بسیار بالا رفته است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول