اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال خرمشهر خبر داد

صدور 150 هزار فقره کارت ملی در خرمشهر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال خرمشهر از صدور 150 هزار فقره کارت ملی از ابتدای اجرای طرح صدور کارت در این شهرستان خبر داد.

صدور 150 هزار فقره کارت ملی در خرمشهر
مسعود صحتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح صدور کارت ملی در خرمشهر بیش از 150 فقره کارت صادر و به متقاضیان در این شهرستان تحویل داده شده‌است.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز در حدود 5 هزار فقره کارت ملی صادر شده است.
رئیس اداره ثبت احوال خرمشهر با اعلام آمارهای دیگر سال جاری در این خصوص تصریح کرد: در 9 ماهه اول سال جاری صدور بیش از 3 ‌هزار و 500 فقره شناسنامه تعویضی و المثنی گزارش شده که 70 درصد آنها مستعمل، 10 درصد المثنی در صورت فقدان و 20 درصد پس از الصاق عکس افراد صادر شده‌اند.
صحتی همچنین آمار صدور شناسنامه برای نوزادان در شهرستان خرمشهر را 300 فقره در ماه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر در حدود 300 فقره شناسنامه نوزاد صادر می‌شود که این کار به صورت مکانیزه صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: والدین تنها 15 روز پس از تولد و فرزندان خود فرصت دارند تا برای صدور شناسنامه آنها اقدام کنند.
رئیس اداره ثبت احوال خرمشهر با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده این اداره در صدور شناسنامه برای نوزادان مراجعه نکردن به‌موقع والدین است، خاطرنشان کرد: بروشورها و پارچه‌نوشت‌هایی را به منظور آگاهی و اطلاع رسانی والدین از مهلت و مدت صدور شناسنامه در بیمارستان‌ها نصب و توزیع کرده‌ایم که امیدواریم در بهبود عملکرد ما در این زمینه موثر باشد.
 صحتی همچنین در خصوص میانگین ثبت تولد در سال جاری گفت: این میزان از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 98.7 نفر در هر 15 روز گزارش شده‌است.
وی در ادامه به بیشترین اسامی استفاده شده توسط خانواده‌ها برای نام‌گذاری نوزادان اشاره کرد و اظهار داشت: در زمینه فراوانی اسامی در سال جاری نام‌های «محمد» و «ابوالفضل» برای پسران و «فاطمه» و «زهرا» برای دختران را به عنوان بیشترین نام‌های استفاده شده شاهد بودیم.
رئیس اداره ثبت احوال خرمشهر در پایان با اشاره به آمار 55 نفر فوت شده در ماه اظهار داشت: دلایل عمده فوت این افراد در شهرستان خرمشهر کهولت سن گزارش شده اما در میان آنها تعداد زیادی نوزاد نیز وجود دارد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول