اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت امنای هلال بن علی‌:

طرح احداث زائرسرا در طرح توسعه بقاع متبرکه وجود ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت امنای آستان حضرت محمد هلال بن علی(ع) در آران و بیدگل گفت: احداث زائرسرا برای بقاع متبرکه کشور در طرح جامع توسعه این بقاع پیش‌بینی نشده است.

طرح احداث زائرسرا در طرح توسعه بقاع متبرکه وجود ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان به نقل از روابط‌عمومی آستان هلال بن علی(ع) یدالله افروز اظهار داشت: در قالب طرح جامع توسعه، سازمان اوقاف و امور خیریه و این آستان مسئولیتی در احداث زائرسرا بر عهده ندارند.
وی احداث هتل یا زائرسرایی برای اسکان زائران و مسافران شهرستان آران و بیدگل را ضروری دانست و افزود: عدم وجود زیرساخت‌های اقامتی و رفاهی برای مسافران از جمله کمبودهایی است که توجه خاص و ویژه شورای اسلامی شهر و مسئولان شهرستان و استان را می‌طلبد.
رئیس هیئت امنای آستان حضرت محمد هلال بن علی (ع) تصریح کرد: آران و بیدگل تنها شهرستان استان اصفهان است که با وجود حجم زائران هلال بن علی (ع) و گردشگران کویر مرنجاب به عنوان بکرترین کویر ایران، حتی از یک مهمانسرای ساده برخوردار نیست. 
به گفته وی علاوه بر اینکه آستان مقدس هلال بن علی (ع) مسؤلیت اسکان زائران حرم مطهر را دارد، به دلیل وجود نداشتن مهمانسرا در شهر، گردشگران کویر مرنجاب نیز برای اسکان به حرم مطهر مراجعه می‌کنند و این امر، سنگینی مسؤلیت آستان مقدس را دو چندان می‌کند.
رییس هیئت امنای آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) رشد و پیشرفت روز افزون فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرستان آران و بیدگل را مدیون وجود بارگاه مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) ذکر کرد و افزود: بر اساس گزارش‌های میراث فرهنگی و گردشگری بالاترین میزان مسافران و گردشگران آران و بیدگل در مناسبت‌های مختلف، زائران حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) هستند.
افروز گفت: وجود بارگاه حضرت محمد هلال بن علی (ع)، فعالیت‌های فرهنگی شاخص این امامزاده و معرفی به عنوان مهمترین قطب فرهنگی بقاع متبرکه امتیازی ویژه برای شهرستان آران و بیدگل است.
وی با اشاره به حجم بالای زائران آستان مقدس در مناسبت‌های خاص خاطرنشان کرد: در نوروز سال 90 با وجود اینکه تعدادی از مدارس، خوابگاه‌های دانشجویی، منازل شخصی و مهمانسرای حرم در اختیار زائران حضرت محمد هلال(ع) قرار گرفت، به دلیل نبود یک زائرسرای مناسب، اسکان بیش از 5 هزار زائر با نصب چادرهای مسافرتی در شبستان آیت‌الله عاملی و پارکینگ حرم مطهر صورت گرفت که این در شأن شهر آران و بیدگل به عنوان شهر نمونه ایثارگری نیست.
شهرستان آران و بیدگل در شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان، با جمعیتی بیش از 100 هزار نفر و برخورداری از بناهای متعدد تاریخی و جاذبه‌های ویژه گردشگری همچون کاروانسرای تاریخی مرنجاب و طبیعت بکر کویر، و 36 بقعه متبرکه، هر روز پذیرای تعداد زیادی از گردشگران و مسافرانی است که به محض ورود به این شهر با نبود یک هتل یا زائرسرا برای استراحت مواجه می‌شوند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول