اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون شورای شهر مشهد:

نیازمند احداث زائرسراهای ارزان قیمت در مشهد هستیم

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پایتخت معنوی ایران با توجه به داشتن شرایط ویژه درباره افزایش حجم بالای زائران، نیازمند احداث زائرسراهای ارزان قیمت بیشتری است.

نیازمند احداث زائرسراهای ارزان قیمت در مشهد هستیم
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، جواد داودآبادی اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال جدید به سال جهاد اقتصادی موضوع احداث زائرسراهای ارزان قیمت برای یک‌میلیون زائر در جلسات متعدد کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر مشهد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد در منطقه ثامن زائرسرایی با ظرفیت 5 هزار تخت ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: براساس آمارهای به دست آمده مشهد هر ساله پذیرای 20 میلیون زائر است که این موضوع خود نشان دهنده این مطلب است، که تنها ایجاد زائرسرا ارزان قیمت در منطقه ثامن جوابگوی این حجم زائر نیست، و باید در راستای افزایش این زائرسراها در پایتخت معنوی ایران تلاش کرد.
داوودآبادی تاکید کرد: برای ایجاد ساز و کارهای مناسب و برنامه‌ریزی شده برای ساماندهی زائران باید به دنبال تامین اعتبار لازم از طریق مشارکت با بخش خصوصی و خیرین بود.
وی با بیان اینکه تاکنون بانک سپهر هشتم برای حل این مسئله ورود پیدا کرده است، تصریح کرد: بانک سپهر به دلیل اینکه یک شرکت سرمایه‌گذاری است و طبق قانون تجارت نمیتواند مستقیما در احداث این زائرسراها اقدام نماید، تنها میتواند از طریق سرمایه‌گذاری و مشارکت در ساخت این زائرسراها اقدام کند.
داوودآبادی درباره تامین بودجه لازم برای ایجاد زائرسراهای ارزان قیمت در مشهد پیشنهاد راه اندازی حساب پس انداز ویژه زائر را ارائه داد و خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران و افراد مختلف میتوانند از طریق افتتاح حساب در ساخت این زائرسراها شرکت نمایند.
وی به بازگشایی خیابان‌های مجد و ارشادالرضا نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری منطقه 8 در این خصوص پیگیریهای لازم را انجام داده و قرار است در جلسات آینده گزارش‌های لازم در خصوص بازگشایی این خیابان‌ها به کمیسیون فنی، عمران و طرح‌ریزی شهری شورای اسلامی شهر مشهد ارائه شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول