اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کمیته امداد؛

طرح امداد محله در کمیته امداد چرام کلید خورد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی چرام گفت: گام اول طرح امداد محله در کمیته امداد چرام برداشته شد که به تدریج مراحل دیگر آن نیز آغاز می‌شود.

طرح امداد محله در کمیته امداد چرام کلید خورد
علی‌حسن مظاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام اظهار داشت: کمیته امداد نهادی انقلابی است که مهم‌ترین وظیفه آن تلاش در راستای شناخت انواع محرومیت، رنج و کمبود و نارسایی مادی و معنوی در میان محرومان است.
مظاهری گفت: کمیته امداد چرام در راستای بازدید حضوری و نیازسنجی گروهی خانوارهای زیر پوشش حمایت با هماهنگی دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای مندان از توابع بخش سرفاریاب طرح آزمایش امداد محله را کلید زد.
وی گفت: در این طرح مدیریت امداد شهرستان چرام به اتفاق معاون توانمندسازی، کارشناس حوزه‌های خودکفایی، پرسشگر، مسکن ساختمان، فر هنگی، حوزه مشارکت و همچنین مشاور دینی و خانواده در جمع مردم مندان حضور یافتند و از نزدیک توانمندی‌ها، مشکلات و معضلات آن‌ها را بررسی کردند.
مظاهری افزود: در این طرح که با استقبال گرم دهیار و اعضای شورا و مردم روستا همراه بود، 13 طرح کارانگیزی، چهار طرح خودکفایی، 22 فقره وام کارگشایی پیشنهاد و چهار فقره وام درمان، تشکیل یک هسته مشارکت‌های مردمی، 18 فقره مشاور دینی و 14 فقره مساعدت موردی، تدوین تفاهم‌نامه تعیین رابط زکات و احداث چهار سرویس بهداشتی و هم‌چنین تشکیل یک دوره کلاس آموزش خیاطی ویژه دختران بازمانده از تحصیل روستا تصویب و در دستور کار قرار گرفت.
وی، نقاط قوت این طرح را رضایت‌مندی مددجویان، فرهنگیان، ایجاد عمران و آبادانی، ترویج زکات، اهتمام به امور تبلیغی و همچنین تقویت سکونت و پایداری افراد در روستا و افزایش امید به آینده از طریق ایجاد بیمه روستایی و کاهش مکاتبات اداری بیان کرد.
رئیس کمیته امداد شهرستان چرام هدف کنونی کمیته امداد را توانمندسازی مددجویان ذکر کرد و گفت: با این نگاه در چند سال آینده از تعداد مددجویان کمیته امداد کاسته و در سوی دیگر بر کارآفرینان جامعه افزوده می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول