اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام کمیته امداد امام (ره):

جشن خودکفایی 80 هزار مددجوی کمیته امداد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: دهه فجر امسال جشن خودکفایی 80 هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

جشن خودکفایی 80 هزار مددجوی کمیته امداد برگزار می‌شود
محمدعلی هاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: یکی از سیاست‌های نهادی کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمند سازی مددجویان زیر پوشش این نهاد و خارج کردن آنها از چرخه حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) است.
وی با بیان اینکه خارج شدن مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) به معنای رها کردن این مددجویان به صورت کامل نیست، ادامه داد: پس از اشتغالزایی و تشخیص اینکه مددجو توانایی خارج شدن از چرخه حمایتی امداد را دارد، مسئولان و ناظران این نهاد نظارت‌های لازم را در زمینه اشتغال این مددجویان تا زمان خودکفایی کامل آنها انجام می‌دهند.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده هر سال 10 درصد از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند.
در سال جاری بر اساس تسهیلات پرداختی اشتغالزایی حدود 80 هزار خانوار از عرصه مستمری کمیته خارج می‌شوند، که این امر سبب برگشت و صرفه‌جویی 100 میلیارد تومانی در مستمری کمیته امداد است.
وی با بیان اینکه میزان مبلغ صرفه‌جویی شده در اعتبارات کمیته امداد امام خمینی (ره) به صندوق اشتغال نیازمندان واریز می‌شود، خاطرنشان کرد: این رقم به سمت اعتبارات توانمند سازی دیگر مددجویان زیر پوشش این نهاد سوق داده شده است.
وی با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از کشورهای منطقه اقدام به ایجاد کمیته امداد امام خمینی (ره) کرده‌اند.
هاشمی با اشاره به اینکه فعالیت‌های کمیته‌های امداد امام خمینی (ره) در حوزه‌های مختلف حمایتی صورت می‌گیرد، ادامه داد: خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور به عنوان الگوی حمایتی برای سایر کشورهای منطقه تبدیل شده است.
وی اذعان داشت: از همان سال‌های نخست آغاز به فعالیت کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور که با درایت و آگاهی امام راحل صورت گرفت، مرکزی با عنوان کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور لبنان آغاز به فعالیت کرد.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: در حال حاضر درآمد حاصل از کمک‌های مردمی در کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور لبنان توسط مسئولان مرکز کمیته امداد کشور لبنان ساماندهی می‌‌شود.
وی یادآور شد: مسئولان مرکز کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور لبنان در تلاش برای عملیاتی کردن شیوه کار موجود در کشور ایران در لبنان هستند.
هاشمی اظهار داشت: در حال حاضر مراکزی از کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشورهایی همچون عراق، آذربایجان، افغانستان و تاجیکستان وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: پس از قحطی پیش آمده در کشور سومالی مرکز جدیدی از کمیته امداد امام خمینی (ره) در این کشور ایجاد شده است.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به بیداری اسلامی به وجود آمده در کشورهای منطقه یادآور شد: این بیداری در فعالیت‌های کمیته امداد نیز بی‌تاثیر نبوده و همین امر موجب شده که مسئولان کشور از مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) در خواست انتقال تجربیات را کنند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول