اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد کردستان خبر داد؛

ایجاد 3117 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد کردستان

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی کردستان از ایجاد 3 هزار و 117 فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد از ابتدای سال ‌جاری در این استان خبر داد.

ایجاد 3117 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئوف رحیمی صبح امروز در گردهمایی و جلسه آموزشی چند روزه مددکاران کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان که در سالن اجتماعات این اداره‌کل در سنندج برگزار  شد، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 9 هزار پرونده اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال تحویل بانک‌های استان شده است.
به گفته وی، از این میزان پرونده تاکنون 3 هزار و 117 مورد آن تامین اعتبار و منجر به تحقق شغل شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان تصریح کرد: این میزان اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد به ثبت رسیده و زیر نظارت ناظرین این نهاد مقدس قرار دارد.
وی ایجاد اشتغال و خودکفایی را مهم‌ترین گام به منظور توانمندسازی مددجویان زیرپوشش این نهاد مقدس دانست و افزود: تلاش در راستای توانمندسازی مددجویان به صورت جدی در این نهاد دنبال می‌شود.
معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان تصریح کرد:‌ با توجه به اهمیت این موضوع ایجاد بیش از 10 هزار فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش استان هدف‌گذاری شده است.
رحیمی خاطرنشان کرد: تحقق این میزان فرصت شغلی در استان نیازمند همکاری و تعامل حوزه‌های مختلف درون و برون‌سازمانی به ویژه بانک‌های عامل است.
به گفته وی، ترغیب و تشویق مددجویان به منظور حرکت به سمت خودکفایی به منظور خارج کردن آنان از زیر چتر حمایت‌های امداد نیازمند اجرای برنامه‌ریزی‌های دقیق و آموزش‌های مرتبط است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خواستار تعامل بیش از پیش حوزه حمایت و سلامت به ویژه معاونان حمایت شهرستان‌ها در بحث آموزش و اشتغال شد و افزود:‌ تعامل بین حوزه‌ها در این نهاد مقدس بدون شک بازخورد فعالیت‌ها و اقدامات را پررنگ‌تر خواهد کرد.
رحیمی، افزایش اعتماد به نفس، کسب مهارت و ارائه آموزش‌های حرفه‌ای را پیش‌نیاز ایجاد اشتغال و خودکفایی دانست.
وی ادامه داد: آموزش مهارت‌های زندگی، آشنای با آداب و رسوم، ارزش‌ها و هنجارها از لازمه‌های توانمندسازی مددجویان است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: ‌ارائه آموزش‌های حرفه‌ای به منظور کسب مهارت‌های لازم و مشاوره‌های شغلی برای مددجویان از اولویت‌های بسیار مهمی است که قبل از ایجاد شغل باید مورد توجه قرار گیرد.
رحیمی با بیان اینکه در بحث توانمندسازی مددجویان باید به دو موضوع مهم توجه داشته باشیم، اضافه کرد: ‌آشنایی به قوانین و مقررات مربوط به کار و کسب مهارت‌های زندگی اجتماعی شامل ارتباط‌های بین فردی و مدیریت شغلی در این راستا امری لازم و ضروری است.
به گفته معاون توسعه و اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره)، آماده‌سازی روحی روانی و آموزش شغلی مهم‌ترین نیازها در بحث توانمندسازی مددجویان است که باید به صورت ویژه دنبال شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول