اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت حوزه هنری استان مرکزی

تعزیه ضد استعماری "میرزا تقی‌خان امیرکبیر" تولید شد

خبرگزاری فارس: تعزیه امیرکبیر که از نسخ نایاب محسوب می‌شود، طی مدت سه ماه در دستور کار تولید در حوزه هنری استان مرکزی قرار گرفت و نهایتاً به مرحله اجرا رسید.

تعزیه ضد استعماری "میرزا تقی‌خان امیرکبیر" تولید شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان مرکزی، این نسخه زیبا و پرکشش توسط مهدی دریایی شناسایی و کارگردانی شده است.
این مجلس شبیه خوانی روحیه استعماری و توطئه‌های انگلیس جنایتکار را بر ضد ملت و مملکت ایران برملا و آشکار می‌کند و به فریب خوردن عده‌ای ساده‌لوح و سست عنصر در دستگاه سیاسی و حکومتی دوره قاجار می پردازد.
در پایان این تعزیه با گریز به کربلا، مورد عنایت واقع شدن میرزا تقی خان امیرکبیر توسط حضرت سیدالشهدا(ع ) به واسطه عمق اعتقادات دینی و مذهبی آن بزرگمرد تاریخ سراسر افتخار این مرز و بوم به نمایش گذارده می‌شود.
 این تعزیه با شیوه‌ای جدید و با رعایت تکنیک‌های اجرایی و استفاده مناسب و گسترده از المان‌ها و نشانه‌های این شیوه و گونه اجرایی تولید شده است و می‌توان گفت تعزیه را از بافت قدیمی خود به مرحله جدیدتری هدایت کرده است.
 می‌توان امید داشت که این قبیل اقدامات باعث و سرمنشأ پدید آمدن شیوه‌ای از اجرا در تعزیه باشد که ارتباط بیشتری با مخاطب برقرار کرده و موضوعات به روز و دارای کارکرد فرهنگی و اجتماعی را مطرح خواهد کرد.
 این تعزیه با 12 نفر شبیه‌خوان برای شرکت در سومین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری تولید شده است.
انتهای پیام/خ30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول