اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان:

تعزیه ارمغانخانه عامل جذب گردشگر مذهبی به زنجان است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ارشاد شهرستان زنجان گفت: برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی در شهر ارمغانخانه یکی از عوامل جذب گردشگر مذهبی در ماه محرم و سفر به استان زنجان است.

تعزیه ارمغانخانه عامل جذب گردشگر مذهبی به زنجان است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اصغر جاهدی شامگاه شنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس تعزیه ارمغانخانه اظهار داشت: 55 عکس از 15 شاعر جوان به مدت 10 روز در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه مراسم آیینی تعزیه‌خوانی در شهر ارمغانخانه قدمت 400 ساله دارد، خاطر نشان کرد: این هنر آیینی هر سال نسبت به سال گذشته با کیفیت بهتری برگزار می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان با بیان اینکه تعزیه هنر اصیل و اسلامی- آیینی کشور ایران است، اضافه کرد: تعزیه‌ خوانان عاشق اهل بیت هستند و با اجرای این مراسم آیینی ارادت خود را به اهل بیت (ع) نشان می‌دهند.
وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران فرصت مناسبی را به منظور عزاداری و برگزاری مراسم مختلف برای اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) فراهم کرده است، ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اجرای تعزیه با مخالفت شدید رژیم شاه روبه‌رو می‌شد و گاهی با شروط مشخص اجازه برگزاری تعزیه را به عاشقان و دوستداران اهل بیت (ع) می‌دادند.
جاهدی اظهار داشت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران و خون شهدا دین اسلام و فرهنگ اسلامی توسط جوانان حفظ شده و اکنون شرایط مناسبی به منظور استفاده از این فرصت به ویژه برای جوانان فراهم شده است.
وی همچنین با اشاره به فعالیت عکاسان حرفه‌ای و فنی استان زنجان در عرصه‌های معنوی و فرهنگی، تصریح کرد: عکاسانی که آثار آن‌ها در نمایشگاه به نمایش درآمده است در جشنواره‌های مختلف مقام‌های برتری را کسب کرده‌اند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان با تاکید بر اینکه استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی شناخته شده است، ادامه داد:‌ زنجان به عنوان پایتخت معنوی کشور با برگزاری چنین نمایشگاهی در راستای ترویج شور و شعور حسینی گام برمی‌دارد.
وی به زنجان به عنوان شهر غواصان دریادل اشاره کرد و گفت: استان زنجان یک مرکز معنوی در کشور است که شهرت جهانی دارد و درصدد است که با انجام برنامه‌ریزی‌ها در راستای تبدیل ارمغانخانه به پایتخت تعزیه کشور تلاش کند.
جاهدی اضافه کرد: از جمله برنامه‌های دیگر در زمینه معرفی تعزیه شهر ارمغانخانه تبدیل این مجموعه به موزه دائمی تعزیه است.
شایان ذکر است که نمایشگاه عکس تعزیه شهر ارمغانخانه در حال حاضر در محل فرهنگسرای امام خمینی (ره) دایر است که مقرر شده به مدت هشت روز دیگر نیز توسط حوزه هنری استان زنجان برگزار شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول