اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان خبر داد:

برگزاری تعزیه سنتی در 36 شهر و روستای دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان از برگزاری تعزیه سنتی در 36 شهر و روستای دشتستان خبر داد.

برگزاری تعزیه سنتی در 36 شهر و روستای دشتستان
کرم باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: گسترش فرهنگ ناب اسلامی و قرآنی از مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه‌های فرهنگی است و اداره ارشاد در این راستا اهتمام جدی دارد.
وی افزود: در دهه اول محرم شاهد برپایی مراسمات ویژه عزاداری در دشتستان بودیم و کیفیت برنامه‌ها و محتوای آنها نسبت به گذشته بهبود داشته است.
رئیس اداره ارشاد اسلامی دشتستان از برگزاری عزاداری عاشورایی در 62 کانون فرهنگی دشتستان خبر داد و خاطرنشان کرد: همزمان با دهه اول ماه محرم و ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبد‌الله‌الحسین(ع) مراسم عزاداری و سینه‌زنی سرور و سالار شهیدان در 62 کانون‌ مساجد دشتستان برگزار شد.
باقری تصریح کرد: این مراسم‌ها در کانون انصار و شهید خواجه شبانکاره، صاحب‌الزمان آبپخش، نور و اطهر سعدآباد و امام علی(ع)، امام جعفر صادق(ع) و شفق برازجان به صورت کامل و در تمام شب‌ها و روزهای دهه اول با شکوه برگزار شد و همزمان در سایر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد(62 کانون) شهرستان دشتستان نیز در روزهای مهم تاسوعا و عاشورا برگزار شد.
وی اضافه کرد: این مراسمات شامل زنجیرزنی و سینه‌زنی، سخنرانی روحانیون معظم در ارتباط با واقعه عاشورا و پیام‌های آن و مداحی مداحان اهل‌بیت (ع)در سوگ و ماتم شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش بود.
این مسئول گفت: بدون تردید در دهه دوم محرم و همچنین در دهه آخر صفر نیز این مراسمات با شکوه خاصی در مساجد و کانون‌های فرهنگی دشتستان تداوم خواهد داشت.
باقری یادآور شد: آیین تعزیه سنتی نیز در 36 شهر و روستای دشتستان در روز عاشورا برگزار شد که استقبال بی‌نظیر مردم از این مراسمات نشان دهنده عشق و ارادت مردم به اهل‌بیت(ع) است.
وی بیان کرد: باید نسبت به گسترش برنامه‌های دینی اهتمام ورزیم و جوانان را به این سمت سوق دهیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول