اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سمنان:

بسترهای برگزاری انتخابات در سمنان مهیاست

خبرگزاری فارس: فرماندار سمنان اعلام کرد: بسترهای لازم به منظور برگزاری انتخابات در سمنان و مهدیشهر مهیا شده است.

بسترهای برگزاری انتخابات در سمنان مهیاست
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان ظهر امروز در مراسمی با حضور شماری از مسئولان به طور رسمی نام‏نویسی از علاقه‏مندان به نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان آغاز شد.
فرماندار سمنان در این باره گفت: در اجرای ماده 45 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 21 آیین‏نامه اجرایی آن، به اطلاع اهالی حوزه انتخابیه سمنان و مهدیشهر می‏رساند که ثبت‏نام از داوطلبان نمایندگی دوره نهم مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه از روز شنبه (امروز) تا پایان روز جمعه (نهم دی ماه) جمعاً به مدت هفت روز به عمل خواهد آمد.
آقامحمد همتیان بیان کرد: داوطلبان می‏توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک لازم به این فرمانداری یا ستاد انتخابات کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت‏نام کنند.
وی اصل کارت ملی و سه نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکس‏دار و سه نسخه تصویر کلیه صفحات آن، عکس جدید 4*3، 10 قطعه (ترجیحاً با زمینه روشن)، اصل و سه نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک معادل که معتبر باشد، اصل و سه نسخه تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و اصل و سه نسخه تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی را از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام اعلام کرد.
فرماندار سمنان افزود: به استناد ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب شوندگان هنگام ثبت‏نام باید دارای شرایطی باشند.
همتیان این شرایط را اعتقاد و التزام عمومی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه، سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی و حداقل سن 30 سال تمام و حداکثر 75 سال تمام ذکر کرد.
وی افزود: داوطلبان نمایندگان اقلیت‏های دینی مصرح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام، مذکور در بند یک مستثنی بوده و باید در دین خود ثابت‏العقیده باشند.
فرماندار سمنان افزود: هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی فقط برای شرکت در انتخابات محسوب می‏شود.
همتیان گفت: بر اساس تفسیر ماده 28 که در تاریخ 12/5/90 به تایید شورای نگهبان رسیده، مدرک تحصیلی در هر مقطع تحصیلی مدرکی است که واجد شرایط استخدامی باشد.
وی افزود: در ضمن به استناد تبصره دو ماده 9 قانون یاد شده هیچ یک از داوطلبان نمایندگی نمی‏توانند در بیش از یک حوزه انتخابیه خود را نامزد کنند.
فرماندار سمنان بیان کرد: در غیر این صورت نامزدی آنها کلاً باطل و از شرکت در انتخابات آن دوره مجلس محروم می‏شوند.
همتیان در پایان یادآور شد: همچنین به استناد ماده 46 قانون مذکور هر یک از داوطلبان نمایندگی مجلس می‏توانند شخصاً و به صورت کتبی انصراف خود را به فرمانداری و یا بخشداری حوزه انتخابیه و یا وزارت کشور اعلام کنند و عدول از انصراف هم پذیرفته نیست.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول