اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

رعایت اخلاق مهم‌ترین شرط حضور در انتخابات است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کرمان گفت: رعایت اخلاق مهم‌ترین شرط حضور در انتخابات است، نماینده‌ای که با تهمت به دیگران وارد مجلس شود، نمی‌‌تواند از حق مردم دفاع کند.

رعایت اخلاق مهم‌ترین شرط حضور در انتخابات است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با اشاره به آغاز نام‌نویسی نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در دنیای امروز، انتخابات از مؤلفه‌های تمدن محسوب می‌شود و ایران با وجود تاریخ کهن، 30 سال سابقه برگزاری انتخابات را دارد.
وی برگزاری انتخابات را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: برگزاری انتخابات‌های مختلف، انقلاب اسلامی را بیمه کرد.
صباحی بیان داشت: از این دستاورد باید صیانت و حفاظت کرد، همان‌گونه که تا امروز با زحمات فراوان از آن حفاظت شده است.
وی افزود: طی 30 سال گذشته موارد زیادی را داشتیم که می‌توانست، موجب تغییر‌ رویه در انتخابات شود.
صباحی با بیان اینکه دو عامل در حفاظت و صیانت از انتخابات مؤثر بوده است، تصریح کرد: نخستین عامل حضور رهبری است که با وجود توطئه‌ها و فشارهایی که برای اثرگذاری بر انتخابات پیش آمد، از اصل و نتیجه آن مراقبت کردند. 
وی خاطرنشان کرد: حضور مردم نیز عامل دیگر در حفظ انتخابات است و طی 30 سال گذشته با اعلام آمادگی همیشگی و به موقع خود، انقلاب و نظام را حمایت کردند.
صباحی گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل اهمیت آن در رأس انتخابات‌ها قرار دارد، لذا نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود.
وی رعایت اخلاق را مهم‌ترین شرط حضور در انتخابات عنوان کرد و ابراز داشت: اخلاق اسلامی باید از سوی همه حفظ شود، نماینده‌ای که با تهمت به دیگران به مجلس رود، نمی‌‌تواند از حق مردم دفاع و حمایت کند.
خطیب جمعه کرمان همچنین با اشاره به حماسه 9 دی ابراز داشت: 9 دی روز مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی و بسیار پر رمز و راز است.
وی گفت: ایمان و حضور مردم، این حماسه را آفرید و موجب شد تا کاری شکل گیرد و فتنه‌ای که مقدسات ملی و مذهبی و مشکلات عدیده‌ای را نشانه گرفته بود، خاموش کند.
صباحی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با اشاره به خطبه‌ای از نهج‌البلاغه بیان داشت: طبق فرموده امیرالمؤمنان حضرت علی (ع)، خداوند واقعیت امور را به دلیل مشخص شدن افراد مطیع از عاصی پوشانده است.
وی افزود: عبادت‌ها و معصیت‌ها به‌گونه‌ای قرار داده‌ شده‌اند که ایمان، تقوا و اطاعت‌پذیری بندگان مشخص شود.
صباحی تصریح کرد: خداوند بندگان خود را بر چیزهایی که اساس آنها آشکار نیست، امتحان می‌کند و در حقیقت مثالی برای این است که انسان‌ها با عقل، فطرت و وجدان خود راه حق را پیدا کنند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول