اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه اردبیل:

تشیع به اصالت غدیر و عاشورا وفادار است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه اردبیل گفت: شیعه به اصالت حادثه غدیر و عاشورا وفادار است همان‌گونه که در 14 قرن گذشته به حقیقت و فلسفه آن پایبند بوده است.

تشیع به اصالت غدیر و عاشورا وفادار است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علیرضا نصرتی پیش از ظهر امروز در همایش از غدیر تا عاشورا در شهر گرمی اظهار داشت:شیعه به اصالت حادثه غدیر و عاشورا وفادار است همان‌گونه که در 14 قرن گذشته به حقیقت و فلسفه آن پایبند بوده است.
استاد حوزه و دانشگاه اردبیل گفت: اتکا و اعتباری که شیعه برای این دو اصل قائل است در کنار اهمیت دادن به موضوع انتظار سه ضلع اعتقاد شیعه را تشکیل می‌دهد که همیشه بر استمرار و پایداری آن پافشاری کرده است.
وی با بیان اینکه بعد از رحلت نبی مکرم اسلام با کنار گذاشته شدن اولین امام همام حضرت علی (ع) جامعه اسلامی دچار انحراف و انحطاط شدید شد، تصریح کرد: بی‌توجهی به حادثه غدیر بزرگ‌ترین ضربه را به پیکره نظام اسلامی وارد کرده است که تا به امروز این ضربه و درد و التیام بر پیکره نظام اسلامی قابل مشاهده است.
نصرتی با یادآوری اینکه انحراف شروع شده بعد از حادثه غدیر منجر به حادثه عاشورا و همچنین غیبت آخرین ذخیره الهی شده است، خاطرنشان کرد: اوج این جهالت و انحراف را می‌توان در روز عاشورا و به شهادت رساندن فرزند رسول خدا مشاهده کرد که نزدیک‌ترین یاران و انصار رسول‌الله با رسیدن به نقطه ذلیل انحراف این عمل زشت و نابجا را مرتکب شدند.
این مسئول با بیان اینکه گم شده حقیقت و اصالت این حوادث و رخدادها بی‌توجهی به اصول دین به ویژه امر به معروف و نهی از منکر بوده است، اضافه کرد: دشمنان ما با آلوده کردن این اصل به خرافه‌ها و برخی اندیشه‌های مادی‌طلبانه سعی می‌کنند عمق انحراف را تشدید کنند اما غافل از این‌که امام حسین (ع) با خون خود از این مرام، اندیشه و فریضه الهی به شایستگی صیانت کرده است.
به گزارش فارس، این استاد حوزه و دانشگاه اردبیل از امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان بهترین عنصر پیشگیری از خطا و اشتباه و مصونیت جامعه از گناه و آلودگی یاد کرد و ادامه داد: آمیختگی ولایت و امامت با اصول دیگر دین اسلام را تاکنون از بسیاری از انحراف‌ها و خطاها در امان نگه داشته است هر چند که در طول تاریخ جهالت و گمراهی عده‌ای آنها را به سراشیبی سقوط و ضلالت کشانده است.
نصرتی گفت: در عصر امروز نیز صهیونیسم مظهر حقیقی یزید صفتان روزگار است و در حقیقت به پی‌ریزی جامعه آرمانی اسلام در گرو حرکت مسلمین در مسیر ولایت اهل بیت می‌خواهد خدشه و خدعه وارد کند.
وی در پایان افزود: هدف نهایی دشمنان دین اسلام و معارف ناب محمدی (ص) ایجاد خط انحراف جدیدی است تا شاید بتوانند حیات شیعه را به خطر بیندازند و آنها را از اهداف آرمانی خود دور کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول