اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

اندیشه اصلی قیام امام حسین (ع) خط مشی شیعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: اندیشه اصلی قیام امام حسین (ع) این است که مسلمان زیر بار ذلت نمی‌رود و این ارائه خط مشی به شیعه است.

اندیشه اصلی قیام امام حسین (ع) خط مشی شیعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری شامگاه چهارشنبه در جمع عزاداران حسینی در حسینیه شهدای شهرستان جیرفت اظهار داشت: عزت‌طلبی و ذلت‌ستیزی در همه زوایای نهضت عاشورا هویداست و در تمام کلمات امام حسین (ع) موج می‌زند.
وی افزود: وقتی خیراندیشان برای امام ارائه طریق می‌کردند و از روی خیرخواهی از ایشان می‌خواستند که به جایی بروند تا بنی‌امیه وی را پیدا نکند، سید‌الشهدا (ع) با شهامت و صراحت می‌فرمایند «نه دست ذلت می‌دهم، نه حکومت شما را می‌پذیرم و نه مانند برده‌ها فرار می‌کنم».
عسکری تصریح کرد: همیشه در جنگ‌ها و دفاع نخستین کاری که می‌کنند این است که زنان، کودکان و افراد ناتوان را از معرکه جنگ دور کنند تا در امان باشند.
وی با بیان اینکه امام علی (ع) در هیچ‌یک از جنگ‌ها خانواده را به همراه خود به میدان جنگ نبرد، افزود: از آنجا که ایشان با انگیزه نظامی و نبرد با دشمن به میدان می‌رفت، خانواده را با خود نمی‌برد.
عسکری با اشاره به اینکه امام حسین (ع) در حادثه کربلا خانواده خود را به همراه آورد، بیان داشت: ایشان خواستند با این حرکت خود مورخان، آیندگان و دستگاه بنی‌امیه بدانند که جنگ‌طلب نبودند.
وی بیان کرد: اندیشه اصلی قیام امام حسین (ع) این است که مسلمان زیر بار ذلت نمی‌رود و این ارائه خط مشی به شیعه است.
عسکری خاطرنشان کرد: به دلیل همین عزت‌طلبی است که با گذشت 14 قرن از حادثه عاشورا هر سال مراسم عزاداری سالار شهیدان باشکوه‌‌تر از قبل برگزار می‌شود.
وی اذعان کرد: امام علی (ع) می‌فرماید با قلب، دست و زبانتان خدا را یاری کنید و همواره یاور دین خدا باشید.
عسکری گفت: نیت امام حسین (ع) در حادثه عاشورا فقط خدا بود و برای رضای خدا به میدان آمد، اگر نیت را برای خدا خالص کنید، مطمئن باشید خدا یاریتان‌ می‌کند.
وی با بیان اینکه امام حسین (ع) یک اندیشه متعالی را به عنوان چراغ راه اندیشمندان دنیا معرفی کرد، عنوان کرد: حیات مردان بزرگ و صاحبان راه و اندیشه این است که تا دنیا باقی است، این اندیشه ماندگار است.
وی بیان کرد: همانگونه که شهید بهشتی در مقابل شعارهایی که علیه ایشان داده می‌شد، بیان می‌کردند «من وظیفه دفاع ندارم، وظیفه من این است که نیتم را برای خدا خالص گردانم».
امام جمعه جیرفت اظهار داشت: امروز نه تنها اندیشه شهید بهشتی با شهادتش از بین نرفت، بلکه مخالفان وی با اینکه در قید حیات هستند، نامی از آنها نیست و در ذلت زندگی می‌کنند.
وی افزود: حضرت اباعبدالله (ع) در روز عاشورا پس از آن همه مصیبت فرمودند «رضایت خداوند رضایت ما است» و با بدن پر از تیر و زخمی در برابر خدا سجده شکر به جا آوردند.
عسکری تصریح کرد: امام حسین (ع) نیت خود را برای خدا خالص کرد، نماز خود را حتی در میدان جنگ نیز ترک نکرد و همواره امر به معروف و نهی از منکر کرد تا برای همیشه در قلب‌ها جای گرفت.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول