اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ذوالنور:

فرهنگ شهادت‌طلبی وجه تمایز شیعه است

خبرگزاری فارس: دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور گفت: فرهنگ شهادت‌طلبی شیعه را از دیگران متمایز کرده است.

فرهنگ شهادت‌طلبی وجه تمایز شیعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای سامرا در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) شهید را مقدس‌ترین واژه در فرهنگ و ادبیات شیعه توصیف کرد و اظهار داشت: شهدا در فرهنگ تشیع مورد تجلیل و تکریم قرار می‌گیرند.
وی شیعه را با دیگر مکاتب متفاوت خواند و افزود: تشیع امتیازهایی دارد که دیگر مکاتب از آن بی‌بهره هستند.
ذوالنور با بیان اینکه شیعه بین دو خط سبز انتظار و خط سرخ شهادت قرار دارد، تصریح کرد: خط سبز انتظار افق راه روشن است و امید ایجاد می‌کند.
جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران بر حفظ شیعه توسط خط سرخ شهادت و انتظار تاکید کرد و گفت: این خطوط مسیر را روشن کرده است.
وی خط سبز انتظار را امیدآفرین نامید و خاطرنشان کرد: خط سرخ شهادت حرکت‌آفرین و شتاب‌آفرین است.
ذوالنور با اشاره به اینکه عشق به شهادت و فرهنگ شهادت‌طلبی شیعه را از دیگران متمایز کرده است، بیان داشت: مردم ایران قبل و پس از انقلاب اسلامی این امر را به رخ جهانیان کشیده‌اند.
دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور یادآور شد: مردم ایران در دوران دفاع مقدس فرزندان خود را برای حفظ آرمان‌های انقلاب به جبهه‌ها می‌فرستادند.
وی فرهنگ شهادت‌طلبی را در خون مردم ایران دانست و ابراز داشت: فرهنگ شهادت‌طلبی دشمن را به زمین زده است.
ذوالنور با بیان اینکه فرهنگ شهادت‌طلبی معجزه می‌کند، اذعان داشت: با ترویج این فرهنگ در جامعه ناممکن‌ها به ممکن تبدیل می‌شود.
جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران عشق به امام حسین (ع) را ایجاد کننده شور و حرارت در دل شیعیان معرفی کرد و افزود: این شور تا ابد در دل شیعیان حرارت دارد و خاموش نمی‌شود.
وی به کشتار مردم بی‌گناه توسط آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا دشمنان ناپاک و شقی‌ترین افراد را در مقابل دوستداران اهل بیت (ع) قرار می‌دهد.
ذوالنور با تاکید براینکه عاشقان خداوند از دنیا و لذت‌های آن می‌گذرند، بیان داشت: عاشقان خداوند تهدیدها را به جان خریده و در این راه استقامت می‌کنند.
دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور شهادت را جایگاه رفیع نامید و تصریح کرد: باب شهادت همیشه باز است و خداوند آن را نصیب هر کس بخواهد می‌کند.

*شیعه امام حسین (ع) در برابر مصائب قد خم نمی‌کند
فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم به واقعه کربلا اشاره کرد و گفت: خداوند برای شیعه توفیق بسیار ارزشمندی قرار داده تا بتواند مسائل خود را با اهل بیت (ع) قیاس کند.
هامون محمدی واقعه کربلا را حادثه و حماسه‌ای عنوان کرد که رزمندگان در دوران دفاع مقدس به استناد آن مصائب جنگ را تحمل می‌کردند.
وی با بیان اینکه رزمندگان در دوران دفاع مقدس امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان را در نظر داشتند، اذعان داشت: شیعه امام حسین (ع) در برابر مصائب قد خم نمی‌کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول