اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در مازندران:

محرم رسانه شیعه است‌

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ما محرم را رسانه شیعه می‌دانیم و نباید محرم را در سطح محدود بنگریم.

محرم رسانه شیعه است‌
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی بعد از ظهر امروز در بیست و پنجمین جلسه ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی مازندران، اظهار کرد: ما محرم را رسانه شیعه می‌دانیم و نباید محرم را در سطح محدود بنگریم.
وی با اشاره به اینکه محرم 1371 سال است که بر اندیشه‌های شیعه حاکم است، افزود: بدین جهت رسیدگی به وضعیت چنین رسانه‌ای کار آسانی نیست.
طبرسی با بیان اینکه در این مدت هر کسی مطابق سلیقه خود چیزی به محرم اضافه کرده است، بیان کرد: ما می‌خواهیم محرم را رنگ عاشورایی بدهیم و خرافه‌ها را بزداییم که کار مشکلی است.
وی با اشاره به اینکه در برخی عزاداری‌ها مشکلات و چالش‌هایی وجود دارد، تصریح کرد: برای تصحیح آن نباید با معلول برخورد کنیم بلکه باید به دنبال علت باشیم.
این مسئول با بیان اینکه باید به نحو ظریفی با غلوهای به وجود آمده در عزاداری‌ها برخورد کنیم، ادامه داد: امام حسین (ع) فراجناحی است و فقط به شیعه نمازخوان اختصاص ندارد ما حتی یهودی و مسیحی‌هایی هم داشتیم که در ایام محرم اطعام‌دهی می‌کردند.
وی با اشاره به اینکه باید هر سال یکی دو مورد از خرافه‌ها را  که باب شده است حذف کنیم، افزود: به ویژه موضوع قمه‌زدن که کاری ضد تبلیغاتی برای ما است.
خطیب نماز جمعه مردم ساری با بیان اینکه برخی علمای نجف قمه‌زدن را جایز می‌دانند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر قمه‌زدن آثار عاشورا را محو می‌کند و دنیا فکر می‌کند ریختن خون، منطق ما است.
وی بیان کرد: ضمن اینکه در حال حاضر باید از ولایت فقیه تبعیت کنیم که ایشان هم این موضوع را رد کرده‌اند.
طبرسی با اشاره به اینکه برخی تعذیه‌خوانان خوبی هستند، افزود: تعذیه اگر به صورت ساده باشد کسی با آن مخالفتی ندارد.
وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین تبلیغ ما این است که در زمان نماز، بازار تعطیل شود، عنوان کرد: این موارد را نمی‌توان در کوتاه مدت اجرایی کرد‌.
طبرسی با اشاره به اینکه عزاداری نباید رنگ دولتی داشته باشد، ادامه داد: خیلی‌ها خود را عقب می‌کشند و ضدتبلیغ می‌شود و باید مردم را توجیه کنیم.
وی با بیان اینکه عزاداری‌ها را باید به نحوی که امام راحل فرمودند حفظ کنیم و پیرایه‌ها را بزداییم، تصریح کرد: اولویت با جوانان است، جوانان را می‌توانیم تربیت کنیم.
طبرسی با اشاره به انتخابات مجلس نهم، گفت: باید هیئت‌های مذهبی را کنترل کنیم و نگذاریم صحبت‌های انتخاباتی به تریبون این هیئت‌ها کشیده شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول