اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران:

فرهنگ استفاده از منابع دیجیتالی نهادینه شود

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: باید در کنار استفاده از منابع مکتوب، فرهنگ استفاده از منابع دیجیتالی نهادینه شود.

فرهنگ استفاده از منابع دیجیتالی نهادینه شود
محمود خالقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به تجهیز کتابخانه‌ها اظهار کرد: معاونت مالی و اداری نیازهای کتابخانه‌های مدارس علمیه را شناسایی کرده و با خریداری کتاب‌ها، منابع موردنیاز را برای مدارس ارسال می‌کند.
وی به اهمیت پشتیبانی از فعالیت‌های پژوهشی مدارس اشاره کرد و گفت: مدارس در صورت ارائه برنامه‌ها در زمینه برگزاری همایش‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی پس از بررسی و تصویب مورد مساعدت و حمایت قرار می‌گیرند.
معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه ترویج فرهنگ استفاده از منابع دیجیتالی در مدارس اولویت برنامه‌های پژوهشی را تشکیل می‌دهد، بیان داشت: باید فرهنگ استفاده از منابع دیجیتالی را در کنار بهره‌برداری از منابع مکتوب دنبال کنیم و به همین منظور تفاهمنامه‌ای با مرکز کامپیوتری علوم اسلامی نور منعقد شده است.
وی خاطرنشان کرد: شوراهای علمی و پژوهشی در مدارس علمیه خواهران تشکیل شده که تربیت و شناسایی استادان و ارزیابان پژوهشی را انجام می‌دهند.
خالقی با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور ساماندهی و مهارت‌افزایی پژوهشگران گفت: معاونت پژوهش شناسایی، استعداد سنجی و دسته‌بندی طلاب و پژوهشگران را در اولویت قرار داده و تسهیلات لازم برای دستیابی به منابع مکتوب و دیجیتالی را به وجود آورده است.
وی با اشاره به ایجاد تشکل‌های پژوهشی گفت: تشکیل کانون‌های پژوهشی مدارس، تشکیل انجمن‌ها، مراکز و پژوهشکده‌ها و راه‌اندازی هسته‌های پژوهشگران فارغ‌التحصیلان از اقدامات انجام شده برای ایجاد تشکل‌های پژوهشی است.
معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: به منظور تعالی‌بخشی امور پژوهشی، سند چشم‌انداز و طرح نظام‌های جامع پژوهشی و آموزش پژوهش‌محور تدوین شده است.
وی تشکیل کارنامه پژوهشی، برگزاری مناظره برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، ارزیابی فعالیت‌های پژوهشی مدارس، حمایت از برگزاری همایش‌ها و انجام پروژه‌های تحقیقاتی مدارس را از دیگر فعالیت‌ها به منظور انجام فعالیت‌های پژوهشی ذکر کرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول