اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله آملی‌لاریجانی:

حوزه‌های علمیه نسبت به پژوهش اهتمام ویژه‌ای داشته باشند

خبرگزاری فارس: رئیس قوه قضاییه ضرورت برنامه‌ریزی در زمینه پژوهش در حوزه‌های علمیه را مورد تاکید قرار داد و گفت:‌ مسئولان حوزه نسبت به برنامه‌ریزی در زمینه پژوهش اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

حوزه‌های علمیه نسبت به پژوهش اهتمام ویژه‌ای داشته باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی پنج‌شنبه شب در نشست صمیمی با نخبگان جوان حوزه که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) برگزار شد با بیان اینکه سه رکن اساسی در حوزه اهمیت بسیار زیادی دارد، اظهار کرد: نخستین رکن بحث فهم دین است و رکن دوم تبلیغ و سومین رکن شرکت در اجرای تعالیمی است که در حوزه آموختیم.
وی با بیان اینکه ما در حوزه‌های مختلف نیازهای بسیار زیادی داریم، تصریح کرد: ما در حوزه‌های علمیه باید ببینیم که برای رفع این نیازها چه برنامه ریزی داشتیم و چه اقداماتی انجام دادیم.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز در حوزه‌های علمیه استعدادهای طلایی بسیار زیادی حضور دارند، بیان کرد: امروز استعدادهایی که در حوزه وجود دارند همه اهل تلاش و علم هستند ولی مسئولان حوزه‌های علمیه باید این استعدادها را شناسایی و بارور کنند.
وی ادامه داد: توجه به نخبگان حوزوی امری مهم و با ارزش است و شخصیتی که این استعدادهای درخشان در حوزه دارند به همراه منابع غنی که در این حوزه وجود دارند موجب دلگرمی ما نسبت به رشد کیفی حوزه‌های علمیه می‌شود.
‌آملی‌لاریجانی با بیان اینکه البته در حوزه‌های علمیه چالش‌هایی وجود دارد که طلاب را با مشکلاتی مواجه کرده است، خاطرنشان کرد: نخستین چالش فقدان برنامه‌ریزی جامع و کامل برای استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی است.
وی ادامه داد: بحث تقسیم کار در حوزه علمیه بسیار مهم است که باید از همان ابتدا صورت گیرد، منبر و تبلیغ رفتن مقدمات خود را می‌خواهد و خارج فقه خواندن نیز مقدمات خود را می‌خواهد و ما باید از ابتدا تقسیم بندی بین این دو موضوع داشته باشیم.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه عدم مدیریت در پژوهش‌های حوزه نیز یکی دیگر از مشکلات پیش روی طلاب است، تصریح کرد: مدیریت حوزه باید اهتمام ویژه‌ای به امر پژوهش داشته باشند و همچنین ساماندهی کارهای پژوهشی را مورد توجه جدی قرار دهند.
وی با بیان اینکه ما ذخایر بزرگی در بین علمای اسلام داریم، بیان کرد: یکی از کارهای حوزه باید احیای این ذخایر عظیم باشد و همچنین طلاب نیز باید در حوزه تحقیقات تاریخی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
‌آملی‌لاریجانی با بیان اینکه توجه به معارف بیرون از حوزه‌های علمیه نیز دارای اهمیت بسیار زیادی است، بیان کرد: متاسفانه در زمینه تحقیق روش عالمان با یکدیگر متفاوت است که این امر طلاب جوان را دچار سردرگمی کرده است.
وی گفت: روش تحقیق بسیار مهم است و طلاب جوان باید بدانند که روش صحیح چیست.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول