اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کرسی آزاداندیشی دانشکده علوم پزشکی لارستان مطرح شد؛

قدرت نرم کلید موفقیت کشورها در قرن 21

خبرگزاری فارس: در کرسی آزاداندیشی دانشکده علوم پزشکی لارستان؛ در مورد وجوه مختلف وحدت در حوزه و دانشگاه بحث و استفاده از قدرت نرم به عنوان کلید موفقیت کشورها در قرن 21 مطرح شد.

قدرت نرم کلید موفقیت کشورها در قرن 21
به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان؛ به همت نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشکده پرستاری و حوزه بسیج دانشجویی؛ کرسی آزاداندیشی با موضوع وحدت حوزه و دانشگاه صبح امروز برگزار شد.
در این مراسم که با استقبال دانشجویان دانشگاه‌های لارستان همراه بود؛ اسماعیل محبی‌پور؛ استاد دانشگاه و صاحب‌نظر سیاسی به سخنرانی پرداخت.
محبی‌پور در بخش نخست سخنرانی خود به فلسفه ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها پرداخت و با اشاره به نقش علم در زندگی اجتماعی؛ جوانان نخبه را سرشاخه رسیدن به کمال اجتماعی دانست و با اشاره به توطئه‌های جهانی علیه جمهوری اسلامی؛ اصلی‌ترین رکن تهاجم به ایران اسلامی را حرکت نرم و خزنده بیان و تصریح کرد: تغییر در افکار و رفتارها و سپس تغییر در ساختار خانواده و جوامع دو اصل اساسی و اولیه در تهاجم نرم است.
وی با طرح مسئله چیستی و چرایی جنگ نرم؛ راهکارهای مقابله با جنگ نرم و سپس راهکارهای حمله به این نوع جنگ را تبیین و تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین ارکان مقابله و سپس حمله در نبرد نرم؛ دانایی و آگاهی‌بخشی است که باید از سطح دانشگاه‌ها آغاز شود.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: بی‌توجهی به پیوند حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال علمی مقابله با تهاجم نرم، باعث کاهش ضریب دفاعی کشور می‌شود و وحدت حوزه و دانشگاه نیز راهبردی‌ترین روش برای مقابله با جنگ نرم است.
محبی پور در تبیین این بخش از سخنان خود اظهار داشت: حوزه به عنوان اصلاح کننده رفتارهای فردی و اجتماعی و دانشگاه‌ها به عنوان شاخص رشد علمی و دور شدن از وابستگی‌ها باید در کنار یکدیگر داشته‌های خود را به جامعه تزریق کنند تا سپس تمام کشور از خطر جنگ نرم مصون بماند.
وی قدرت واقعی در جنگ نرم را توانایی تأثیرگذاری بر دیگران و سپس ایجاد سلطه بر ضمیر ناخودآگاه جوامع و افراد دانست و افزود: استفاده از تمام توان و پتانسیل‌ها در قدرت نرم کلید موفقیت یک کشور در قرن 21 بوده که یکی از اصلی‌ترین شاخه‌های آن نیز قدرت رسانه و فناوری است.
بعد از پایان بخش نخست سخنرانی این استاد دانشگاه؛ کرسی‌ آزاداندیشی با موضوع کارکردهای وحدت در حوزه و دانشگاه برگزار شد.
دانشجویان در این قسمت؛ بحث ایجاد شکاف در جامعه و تفکیک فکری را یک آسیب بیان و عدم پیوند حوزه و دانشگاه را باعث بی‌توجهی و ناآگاهی دانشجویان دانستند و بر لزوم تلاش سازماندهی شده توسط متولیان حوزه و دانشگاه برای ایجاد ارتباط بیشتر تأکید کردند.
دانشجویان همچنین جنگ نرم را مبحث جدید علمی بیان و روشن شدن ابعاد مختلف این نبرد مدرن را یکی از نیازهای حوزه و دانشگاه بیان داشتند.
در ادامه سخنران جلسه به پرسش‌های مطرح شده پاسخ داد.
محبی پور شاخصه‌های خودی و غیر خودی بودن در نظام مقدس جمهوری اسلامی را بسیار واضح دانست و گفت: هر کس در هر لباسی کاری کند که مردم از انقلاب اسلامی دور شوند ضدانقلاب محسوب می‌شود و هر کس جلو این افراد را بگیرد بسیجی است.
وی داشتن فهم و شناخت مفهومی را اصل اساسی ورود به حوزه اندیشه قلمداد کرد و افزود: یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های جنگ نرم تخدیر و خواب‌آلودگی صاحبان اندیشه در جوامع است.
وی اظهار داشت‌: دانش و دانشمند سد نخست مقابله در نبرد نوین نرم جهانی است؛ و دیدیم که آمریکا در سال نخست حضور خود در عراق 500 دانشمند را کشت، چراکه علم، قدرت به همراه دارد به همین دلیل نیز وظیفه مراکز علمی و دانشگاهی و حوزوی است تا با دقت در این عرصه فعالیت کنند.
این استاد دانشگاه آسیب‌های وارد آمده در جنگ نرم را بسیار حساس دانست و گفت : هجمه نرم وارد گوشه‌ها و زوایای اتاق‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی ما شده است که باید بیدار بود و صحنه‌ها را خوب دید و مدیریت کرد.
محبی پور مسجد را سنگری مهم در جهاد نرم معرفی و تصریح کرد: هر عاملی که در برابر مسجد ایجاد شد باید با آن مقابله کرد.
وی نماز اول وقت و تأکید بر اهمیت آن در دین اسلام را سبب سد کردن نفوذ هر عامل نرم اهریمنی بر پیکره انسان مسلمان بیان و خاطرنشان کرد: بی‌مبالاتی در برابر داشته‌های دینی سبب خمودی و وادادگی فرهنگی و شکست خوردن در نبرد نرم می‌شود.
این استاد دانشگاه افزود: کارکرد اصلی حوزه حرکت به سمت خدامحوری است؛ اما در جوامعی که خدامحوری به فراموشی سپرده شده؛ دانشگاه‌ها نوک پیکان حرکت به سمت انسان‌محوری هستند و پیوند حوزه و دانشگاه در کشور ما می‌تواند سبب تعالی مادی و معنوی و تربیت یک انسان مستقل و خداباور و خدامحور شود.
به گزارش فارس، این مراسم که با حضور تنی چند نفر از مسئولان شهرستان و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد؛ نخستین جلسه از سلسله نشست‌های کرسی آزاداندیشی در دانشکده علوم پزشکی لارستان بود و برابر اظهار نظر مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشکده علوم پزشکی، این جلسه‌ها با برنامه‌ریزی مدون به صورت مرتب برای دانشجویان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول