اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس معماری دانشگاه تهران:

دانشگاه‌ها آموزش معماری بومی را توسعه دهند

خبرگزاری فارس: مدرس معماری دانشگاه تهران گفت: دانشگاه‌ها بر آموزش معماری بومی در کشور توجه داشته باشند.

دانشگاه‌ها آموزش معماری بومی را توسعه دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، منوچهر معظمی شب گذشته در نشست تخصصی مسابقه بزرگ معماری ایرانی اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات آیت‌الله آملی اظهار داشت: بیش از 300 دانشکده در کشور داریم که معماری در آن تدریس می‌شود که دارای رشد کمی بسیار وحشتناک هستند.
وی تصریح کرد: وقتی که رشد شتابان کمی اتفاق می‌افتد بدیهی است که کیفیت فراموش می‌شود.
معظمی ابراز داشت: اگر چه در رویکرد اخیر دانشگاه آزاد در حوزه معماری می‌تواند تمرکز خاصی بر مسائلی کند که در معماری ما مغفول مانده است.
این مدرس دانشگاه تهران گفت: گرایش‌های معماری سنتی که در معدود دانشگاه‌های کشور رایج است، مثل دانشگاه کاشان معطوف معماری سنتی منطقه کویری است.
وی با بیان اینکه ما کمتر تمرکز بر معماری خاص شمال کرده‌ایم، تاکید کرد: پیشنهاد من این است که رشته‌های معماری سنتی معطوف به منطقه شمال را در این دانشگاه توسعه بدهیم.
معظمی ادامه داد: اخیرا معماری در مقطع کارشناسی ارشد گرایشی شده و گرایش‌ها عمدتا محدود می‌شود به برخی رشته‌ها خاص و کمتر معطوف به ویژگی‌های بومی هر منطقه از ایران هست.
این مدرس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه ایران از حیث تنوع اقلیمی و تنوع معماری بومی که وجود دارد می‌توان آن را یک قاره  محسوب کرد، گفت: بنابراین پرداختن به اینها عین توجه به معماری پایدار و معماری بومی است.
وی تاکید کرد: در برنامه‌های توسعه کشور توسعه موزه‌های تخصصی وابسته به دانشگاه‌ها پیش بینی شده است.
معظمی اذعنا داشت: در حال حاضر اگر از درب و پنجره‌های چوبی استفاده می‌کنیم تنها به دلیل حس نستالژی یا حالت قدیمی بودن یا فانتزی بودنش برای ما جالب است و آن را نهادینه‌اش نکرده‌ایم تا در معماری امروز از آن استفاده بکنیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول