اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری یونسکو صورت می‌گیرد؛

برگزاری نخستین همایش معماری دست‌کند در کرمان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: با همکاری یونسکو نخستین همایش معماری دست‌کند در کرمان برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین همایش معماری دست‌کند در کرمان
هادی ایرانمنش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: با توجه به ثبت جهانی باغ شاهزاده ماهان مقرر شده با مساعدت و همکاری اداره راه و شهرسازی پل محور جاده کرمان بم که در مقابل ورودی باغ شاهزاده قرار دارد، اجرا تا پس از سال‌ها ارتباط شهر ماهان با باغ شاهزاده به صورت مستقیم برقرار شود.
وی افزود: طرح ورودی به لحاظ اجرا در حریم مصوب باغ آماده و برای تصویب به دفتر یونسکو ارسال شده است‌ تا پس از تایید نهایی تا پایان سال جاری اجرایی شود.
ایرانمنش با اشاره به اینکه شهر ماهان به عنوان یکی از باغ‌شهرها و یکی از اهداف گردشگری استان در دست مطالعه است، خاطرنشان کرد: وجود بناهای ثبتی و با ارزش دیگری مانند مقبره شاه نعمت‌الله ولی، شتر‌گلو و ... به ارزش این شهر افزوده است.
وی با اشاره به برگزاری نخستین همایش معماری دست‌کند در کرمان بیان کرد: نخستین همایش معماری دست‌کند در نیمه اول اردیبهشت سال 91 به همت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور، استانداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در این شهر برگزار می‌شود.
وی افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی علمی در زمینه معماری دست‌کند، اجرای کارگاه‌های آموزشی، برپایی نمایشگاه و بازدید یک‌روزه از روستای تاریخی میمند و برنامه‌های متعدد دیگر از جمله برنامه‌های این همایش است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به حضور 200 متخصص معماری و رشته‌های مرتبط با معماری دست‌کند در این همایش بیان داشت: بی‌‌شک برگزاری این همایش شناساندن و به نمایش گذاردن پیشینه ارزشمند روستای تاریخی میمند، ویژگی‌های اقلیمی و جغرافیایی متنوع آن را به دنبال دارد.
وی خاطرنشان کرد: محورهای این همایش شامل دیدگاه‌ها، تعاریف و اصطلاحات، ریخت‌شناسی و انواع گونه‌ها، باورها، اعتقادات و فرهنگ شفاهی و زیبایی‌شناسی در معماری دست‌کند‌، بررسی سازمان فضایی مجموعه‌های دست‌کند است.
ایرانمنش با اشاره به اینکه بررسی سیر تحول معماری دست‌کند در تاریخ معماری و شهرسازی ایران، شیوه‌های مستند‌سازی، آسیب‌شناسی و طراحی در معماری دست‌کند، شیوه‌های حفاظت‌، مرمت، احیا و نحوه مداخلات از دیگر محورهای همایش مذکور است، افزود: شیوه‌های نوین استفاده از معماری دست‌کند در معماری معاصر در نخستین همایش معماری دست‌کند بررسی می‌شود.
وی عنوان کرد: در برگزاری این همایش دفتر منطقه‌ای یونسکو‌، کمیسیون ملی یونسکو‌، دانشگاه هنر تهران،‌ دانشگاه علم و صنعت‌، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه شهید باهنر کرمان و پایگاه میراث فرهنگی و گردشگری روستای تاریخی میمند مشارکت دارند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول