اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بنیاد نخبگان استان قم:

معماری جهان دانش‌محور است

خبرگزاری فارس: مسئول بنیاد نخبگان استان قم گفت: جهان امروز بر اساس دانش، معماری می‌شود و کسانی می‌توانند در این جهان تاثیرگذار باشند که قدرت علمی طراحی جهان را داشته باشند.

معماری جهان دانش‌محور است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید‌حسین اخوان علوی ظهر امروز در همایش تجلیل از نخبگان و پژوهشگران دانش‌آموز استان قم در سینما تربیت با اشاره به دو سطح نگاه به زندگی در میان انسان‌ها، اظهار کرد: یک نگاه به زندگی نگاه منفعلانه است که منتظر می‌ماند تا دیگران جهان را بسازند و او بهره‌برداری کند.
وی افزود: نگاه دیگر که نگاه متعالی است این است که انسان تلاش کند دنیا را مطابق با باورها و اعتقادات خود بسازد.
مسئول بنیاد نخبگان استان قم ادامه داد: امروز ما در جهانی زندگی می‌کنیم که کسانی که نگاه منفعلانه نداشته باشند، پیشرو بوده و موفق می‌شوند ایده‌های خود را در جهان پیاده کنند.
وی عنوان کرد: برای نخبه بودن و ساختن جهان باید اهمیت بدهیم که در چه فضایی تنفس می‌کنیم و به دنباله‌روی از دیگران خشنود نباشیم.
اخوان علوی گفت: برای این کار باید در طراحی معماری زندگی مهارت داشته و علم و توانایی لازم برای ساختن زندگی و جهان را داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: این موضوع غیر‌قابل انکار است که سبک زندگی در دنیای امروز تغییر کرده و توسعه و موفقیت در دنیای امروز دانش‌محور شده است.
مسئول بنیاد نخبگان استان قم ادامه داد: یک نگاه این است که به علم و فناوری در کنار ابعاد دیگر زندگی توجه داشته باشیم که این البته نگاه درستی نیست.
وی افزود: نگاه درست این است که سبک زندگی باید مبتنی بر دانش برنامه‌ریزی شده باشد و تمام رفتارهای فردی و سازمانی ما دانش‌محور باشد.
اخوان علوی عنوان کرد: احادیث زیادی در زمینه ارزش علم در کلام بزرگان دین موجود است که نشان می‌دهد اسلام اهمیت زیادی به زندگی دانش‌محور می‌دهد.
وی گفت: این دیدگاه به ما کمک می کند که بر اساس دانش، نوآوری و تحقیق، جهان پیرامون خود را آنگونه که شایسته اعتقادات و افکار ماست، بسازیم.
مسئول بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به اینکه امروز تمام شئون حیات فردی و اجتماعی ما بر پایه دانش طراحی شده، اظهار کرد: اگر بخواهیم در دنیای امروز حرفی برای گفتن داشته باشیم، مهم‌ترین حوزه‌ای که باید خود را به آن مجهز کنیم قدرت علمی است.
بنیاد ملی نخبگان از سال 83 به دستور رهبر معظم انقلاب برای شناسایی و جذب ایجاد شد و در سال 86 رسما شروع به‌کار کرد.
این بنیاد تا امروز بیش از 9 هزار نفر در سراسر کشور جذب کرده که 140 نفر از این تعداد از استان قم هستند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول