اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قیدار:

باید به پژوهشگر و جایگاه پژوهش در جامعه بیش از پیش توجه شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان قیدار گفت: باید به پژوهشگر و جایگاه پژوهش در جامعه از سوی مسئولان بیش از پیش توجه شود.

باید به پژوهشگر و جایگاه پژوهش در جامعه بیش از پیش توجه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی طهماسبی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان زنجان اظهار داشت: متاسفانه در جامعه کنونی توجه زیادی به پژوهش و پژوهشگر نمی‌شود.
وی با تاکید بر لزوم توجه به انجام کارهای پژوهشی یادآور شد: پژوهش نقش مهمی در پیشرفت جوامع دارد.
امام جمعه شهرستان قیدار در ادامه با اشاره به اینکه فقط تحقیق و پژوهش‌های اسلامی مورد قبول بوده و در دین نیز پذیرفته می‌شود، اضافه کرد: در آیه‌های قرآنی نیز تاکید بسیاری بر پژوهش‌های دین محور شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از افراد وجود دارند که دین اسلام برای تبیین نشده است، اضافه کرد: در صورتی که دین اسلام برای افراد تبیین شود و آنها به دین تمایل نداشته باشند در این صورت مقصر هستند و باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.
در ادامه این جلسه معاون گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از ایجاد 42 مدرسه پژوهش محور در استان زنجان خبر داد.
علی سردار زاده عصر امروز در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر اظهار داشت: مدارس پژوهش محور در مناطق چهارده گانه استان زنجان ایجاد می‌شود.
وی اذعان داشت: محور فعالیت مدارس پژوهش محور عملکرد بر اساس تحقیق و پژوهش است و دانش‌آموزان باید به مقتضای سنی خود با این موضوع آشنا باشند.
معاون گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به برخی از ویژگی‌های مدارس پژوهش محور یادآور شد: در این مدارس 80 درصد از معلمان باید با روش‌های گردآوری اطلاعات از کتابخانه‌ها آشنا باشند.
وی یادآور شد: در مدارس پژوهش محور حداقل 50 درصد معلمان باید دارای وبلاگ اختصاصی بوده و اطلاعات شخصی خود را در این وبلاگ در اختیار دیگران قرار دهند.
سردار زاده وجود گروه مسئله یابی در مدرسه پژوهش محور را از ویژگی‌های این نوع مدارس عنوان کرد و افزود: ثبت نتایج فعالیت‌های آزمایشگاهی و کارگاهی دانش‌آموزان و معلمان در قالب‌های متداول از خصوصیاتی است که یک مدرسه پژوهش محور باید آن را داشته باشد.
وی با بیان اینکه در مدارس پژوهشگر محور دانش‌آموزان باید توانایی به کارگیری سایت‌های علمی را در تدوین مقالات داشته باشند، اضافه کرد: مدرسه پژوهش محور باید دارای حداقل یک نشریه با عنوان پژوهشی باشد.
معاون گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: در مدرسه پژوهش محور باید حداقل یک همایش پژوهشی در طول سال با موضوع خاص برای دانش‌آموزان برگزار شود.
وی از دیگر ویژگی‌های مدرسه پژوهش محور جمع‌آوری دستاوردهای نو و خلاقانه معلمان و دانش‌آموزان در قالب‌های متداول عنوان کرد و افزود: ثبت نتایج فعالیت‌های آزمایشگاهی و کارگاهی دانش‌آموزان و معلمان در قالب‌های متداول علمی نیز از دیگر ویژگی‌های مدرسه پژوهش محور است.
سردار زاده اذعان داشت: دانش‌آموزان و خانواده‌های باید از همان لحظه ورود دانش‌آموزان به مدرسه باید او را با تحقیق و پژوهش و انجام کارهای کاربردی در این زمینه آشنا کنند.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد کار گروه تحقیق و پژوهش در استان زنجان یادآور شد<: در طول 21 ماه گذشته یک هزار و 200 معلم در حل مشکلات به روش علمی اقدامات لازم را انجام داده‌آند.
معاون گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: تولید 17 برنامه عملیاتی در حال اجرا و همچنین تصویب 51 عنوان پژوهش استانی نیز از اقدامات است که توسط گروه پژوهش و تحقیق استان زنجان صورت گرفته است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول