اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد:

لزوم اعمال آینده‌پژوهی در پژوهش‌ها

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش استان زنجان بر لزوم اعمال آینده‌پژوهی در پژوهش‌ها تاکید کرد.

لزوم اعمال آینده‌پژوهی در پژوهش‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احمد مجتهدی در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: در حال حاضر آموزش و پرورش استان زنجان فعالیت‌های مختلفی را در زمینه پژوهش انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سند مدون و جامع آموزش و پرورش گردآوری شده است، ادامه داد: این سند کامل و جامع بوده و همه مطالب آموزشی در آن گنجانده شده است.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور یادآور شد: این سند نقشه راه برای رسیدن ایران به رتبه نخست علمی و پژوهشی در سال 1404 است.
وی تصریح کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جایگاه معلم و دانش‌آموز مشخص شده است.
مجتهدی با بیان اینکه رسالت و تکلیف همه افراد حاضر در مدرسه مشخص و تعیین شده است، ادامه داد: در سند تحول بنیادین معلم کارمند نیست، بلکه به عنوان یک پژوهشگر و استاد نقش دارد.
وی یادآور شد: در سند تحول بنیادین معلم باید وقتی بیشتری برای تحقیق و پژوهش قرار دهد.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش استان زنجان همچنین با اشاره به نقش دانش‌آموزان در سند تدوین شده است، اضافه کرد: دانش‌آموز در سند تحول بنیادین باید به عنوان یک پژوهشگر بوده و به سؤالات علمی خود در موقعیت‌های جدید پاسخ دهد.
وی تصریح کرد: هدف از ایجاد موقعیت‌های مختلف پژوهشی در مدارس بالا بردن سطح علمی دانش‌آموزان است.
مجتهدی با اشاره به سیستم 6-3-3 گنجانده شده در سند راهبردی آموزش و پرورش ادامه داد: این اقدام نیز یکی از نقاط مثبت موجود در این سند است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه الگوی حمایت از تحقیق و پژوهش‌ها تغییر کرده است، اضافه کرد: تحقیق باید بر اساس پژوهش و آگاهی کافی فرد پژوهشگر صورت گیرد.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش استان زنجان همچنین با اشاره به تشویق دانش‌آموزان برای انجام تحقیقات کاربردی یادآور شد: در صورتی که دانش‌آموزان از همان زمان نوجوانی اقدام به تحقیق کنند در آینده می‌توانند به پژوهشگرانی فعال تبدیل شوند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول