اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش ملی قرآن‌پژوهی و طب؛

60 سال خدمات قرآنی آیت‌الله مکارم شیرازی تجلیل شد

خبرگزاری فارس: در نخستین جشنواره ملی قرآن‌پژوهی و طب از خدمات 60 ساله آیت‌الله مکارم شیرازی در عرصه قرآن‌پژوهی تجلیل شد.

60 سال خدمات قرآنی آیت‌الله مکارم شیرازی تجلیل شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نخستین جشنواره ملی قرآن‌پژوهی و طب ظهر امروز در سالن شهید مفتح دانشگاه علوم پزشکی قم با هدف تاکید بر وحدت حوزه و دانشگاه و نیز تجلیل از خدمات آیت‌الله مکارم شیرازی آغاز به کار کرد.
در این همایش کلیپی از سخنان و فعالیت‌های این مرجع بزرگ تقلید شیعیان پخش و سپس علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اهدای تابلوی نفیس از خدمات ارزنده این عالم جلیل‌القدر تقدیر کرد.
سپس حجت‌الاسلام سعیدی، امام جمعه قم نیز با اهدای یک تابلوی نفیس، آیت‌الله مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه با اهدای تابلوی نفیس دیگر که مزین به آیاتی از قرآن بود از تلاش علمی آیت‌الله مکارم شیرازی تجلیل کردند.
حجت‌الاسلام محمد حسین موسی‌پور، استاندار قم نیز تابلوی نفیسی به آیت‌الله مکارم شیرازی اهدا کرد.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه دانشگاه علوم پزشکی قم نیز هدیه‌ای به رسم یادبود به این مرجع تقلید اهدا کردند.
شمس‌الدین حجازی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز به رسم یادبود و به پاس خدمات شایسته این عالم برجسته دینی، یک جلد کلام‌الله مجید به ایشان اهدا کرد.
در مراسم تقدیر از آیت‌الله مکارم شیرازی، علاوه بر استاندار قم، آیت‌الله مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه، نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام سعیدی، امام جمعه قم، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، حجت‌الاسلام شهرستانی، حجت‌الاسلام ملکا رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم، ذوالقدر، معاون قوه قضائیه و قانعی، معاون تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور داشتند.
آیت‌الله مرتضی مقتدایی در سخنانی که به همین مناسبت در همایش قرآن‌پژوهی و طب ایراد کرد، گفت: آیت‌الله مکارم شیرازی تالیفاتی در فقه و اصول داشته و اشراف ایشان بر حوزه‌های مختلف، عالمی برجسته از وی ساخته است.
وی تصریح کرد: ایشان به حق هم عالم دینی، هم مرجع تقلید و هم حامل قرآن کریم است.
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) آن را هدیه‌ای به آیت‌الله مکارم شیرازی دانست و گفت: پیامبر(ص) خطاب به سلمان می‌فرماید محترم‌ترین مردم نزد خدا بعد از انبیای الهی، علما و حاملان قرآن هستند.
وی ادامه داد: در قیامت پاداشی که به انبیای الهی می‌دهند به این دو دسته از افراد نیز می‌دهند  و در پل صراط در کنار انبیا هستند.
آیت‌الله مقتدایی با بیان اینکه اشتغال آیت‌الله مکارم شیرازی به قرآن مستمر است، خاطرنشان کرد: زندگی و سیره این مرجع بزرگ تقلید باید برای طلاب و دانشجویان و اساتید الگو و نمونه باشد.
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع بزرگ تقلید جهان تشیع است که فعالیت‌های زیادی در عرصه قرآن‌پژوهی انجام داده است که تفسیر نمونه تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های این عالم جلیل‌القدر در عرصه قرآن کریم است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول