اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

سبک زندگی مردم با الهام از قرآن تغییر کند

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: باید تلاش کنیم با گسترش فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشکی، سبک زندگی مردم را با الهام گرفتن از قرآن تغییر دهیم.

سبک زندگی مردم با الهام از قرآن تغییر کند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مصطفی قانعی پیش از ظهر امروز در نخستین جشنواره قرآن پژوهی و طب که در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شکرگزاریم که در این ایام محرم و از برکت ایثارگری امام حسین(ع) این توفیق را به وزارت بهداشت داد تا برگزاری نخستین همایش قرآن پژوهی و طب و تجلیل از مقام آیت‌الله مکارم شیرازی را در کارنامه خود ثبت کند.
وی افزود: یک سال از شروع فعالیت‌های قرآنی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که با جسارت به قرآن کریم در آمریکا همزمان شد، می‌گذرد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز داشت: طبق آیین‌نامه‌ای که به تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی رسیده و در جلسه با حضور مقام عالی وزارت بررسی شده است، تمام تشکیلات وزارت بهداشت موظف شده است در زمینه وارد کردن فرهنگ قرآنی در زندگی روزمره مردم تلاش کند.
وی ادامه داد: با توجه به نیاز موجود در جامعه این تصمیم گرفته شد که در سراسر ایران در مراکز آموزش پزشکی کنگره قرآن پژوهی و طب برگزار شود.
قانعی گفت: در این راستا کمیته راهبردی این کنگره پایگاهی را طراحی کرد تا تمام مقالات ارائه شده برای این کنگره در سراسر کشور در این پایگاه گردآوری شود که این موضوع سبب شده هم‌اکنون کتابخانه دیجیتالی از مقالات قرآنی طب در دسترس باشد.
وی خاطرنشان کرد: از اهداف ما در این کنگره تغییر سبک زندگی مردم با توجه به دستورالعمل‌هایی است که در آیات قرآن آمده و از نو طراحی کردن آن به شیوه‌ای که زندگی سعادت‌مندانه در دنیا و ورود سعادت‌مندانه به آخرت را تضمین کند، است.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در طول یک سال و با مشارکت 43 دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور، 1000مقاله در این زمینه تالیف شده که از میان این 1000 مقاله، 114 مقاله برتر انتخاب شدند.
وی افزود: تمام مولفان این 114 مقاله برتر امروز در این همایش حضور دارند و 14 نفر نیز مقالات خود را ارائه خواهند کرد.
قانعی اظهار کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نظر دارد در ادامه این حرکت مراکز پژوهشی مختص به کار در زمینه قرآن‌پژوهی و طب تاسیس کرده و مجله علمی پژوهشی در این رابطه نیز منتشرکند.
وی گفت: اساتید می‌توانند با ارائه مقالات پژوهشی خود در این مجله، در زمینه ارتقای سطح علمی خود امتیاز کسب کنند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متذکر شد: در جلساتی که به‌عنوان آسیب‌شناسی این کنگره و مقالات قرآن‌پژوهی برگزار شد، تصمیم گرفته شد تا در مقالات، سلامت از دو جنبه جسم و روح درقرآن مورد بررسی قرار گیرد و روش‌شناسی در قرآن‌پژوهی به محققین آموزش داده شود.
وی با اشاره به اینکه این اقدام برای اولین بار در کشور و در هفته وحدت حوزه و دانشگاه آغاز شده، ادامه داد: در این زمینه با راهنمایی و ارشاد علمای قم کار مهمی در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه شکل خواهد گرفت.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول