اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی ‌فقیه در سپاه آمل:

بزرگ‌ترین مشکل جامعه ما عمل نکردن به قرآن است

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه آمل گفت: بزرگ‌ترین مشکل جامعه ما عمل نکردن به قرآن است.

بزرگ‌ترین مشکل جامعه ما عمل نکردن به قرآن است
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت الاسلام محمدعلی حیدری ظهر امروز در جمع اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران در دانشکده علوم قرآنی آمل با اشاره به اینکه افراد مختلف باید به شکل معمول در جامعه بیاموزند تا ظاهر قرآن را درک کنند، بیان داشت: خداوند در تفاسیر آیه‌ای از قرآن آورده است که جان و کلید قفل دل انسان با تدبر در قرآن باز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه خواندن و قرائت قرآن کمال نیست، خاطرنشان کرد: قرآن باید در اصل زندگی انسان باشد اگر این کار را انجام دهیم به جایگاه رفیع می‌رسیم.
حیدریان با اشاره به اینکه باید فرامین و دستورات قرآن در زندگی ما جلوه کند، گفت: نمی‌شود که ما اهل قرآن باشیم اما بدان عمل نکنیم.
حیدریان یادآور شد: بزرگ‌ترین مشکل آحاد جامعه ما عمل نکردن به قرآن است، باید قرآن را فهمید و آنچه را که از قرآن دریافت کردیم در زندگی روزمره خود پیاده سازی کنیم.
وی با اشاره به اینکه مسابقات و جشنواره‌های قرآنی وسیله و ابزار خوبی برای درک فهم ظاهری قرآن است، تصریح کرد: برای اینکه فردی به فهم ظاهری قرآن دست یابد باید به ابزار شناخت ظاهری قرآن دسترسی داشته باشد.
حیدریان با اشاره به اینکه تنها تدبر در قرآن کافی نیست، اظهار داشت: انسان باید در کنار تدبر در قرآن تن و نفسش نیز پاک و مطهر باشد مثلاً دست‌زدن به قرآن بدون طهارت جایز نیست اما لمس ظاهر قرآن مستلزم طهارت است و هنگامی که بخواهیم قرآن را درک کرده و آن را بفهمیم باید طهارت جان و نفس داشته باشیم.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه ناحیه آمل با اشاره به اینکه اگر قرآن را برترین قاری قرائت کرده و بهترین مفسر تفسیر کند اما جان و نفس شنونده پاک نباشد، در او تاثیر نخواهد گذاشت، تصریح کرد: ما باید نفس خودمان را از بدی‌ها و پلیدی‌ها پاک کرده و دلمان را جایگاه قرآن کنیم و در مرحله بعد آن را به دیگران نیز انتقال دهیم.
انتهای‌ پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول