اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی:

40 درصد مستمری‌بگیران کمیته امداد بالای 60 سال سن دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی گفت: بیش از 40 درصد از مستمری بگیران تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بالای 60 سال سن دارند.

40 درصد مستمری‌بگیران کمیته امداد بالای 60 سال سن دارند
حسین دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آذربایجان شرقی حدود 182 هزار نفر مددجوی زیرپوشش دارد که شامل 80 هزار و 390 خانواده می‌شود و از این تعداد حدود 59 هزار نفر بالای 60 سال سن دارند.
وی ادامه داد: 35 هزار و 328 خانواده به علت فوت سرپرست، 23 هزار و 137خانواده به علت از کار افتادگی سرپرست، 12 هزار و 873خانواده به علت بیماری سرپرست، یک هزار و 520خانواده به علت معلولیت سرپرست، 3 هزار و 956 خانواده به علت طلاق و مابقی به علت بد سرپرستی، سربازی و زندانی بودن سرپرستان خانواده تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی( ره) هستند.
دشتی همچنین افزود: 24 هزار و 857 دانش آموز و 3هزار و 453 دانشجو نیز تحت حمایت این اداره کل هستند و هزینه‌های تحصیلی‌شان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت می‌شود.
 
تسهیلات بیمه تامین اجتماعی برای  12 هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی در ادامه افزود: تاکنون 7 هزار و 58 خانواده زیرپوشش کمیته امداد با هزینه‌ای بالغ بر 25 میلیارد ریال از تسهیلات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شده‌اند که تا پایان سال این رقم به 12 هزار خانوار افزایش خواهند یافت.
وی ادامه داد: زنان سرپرست خانوار بالای 50 سال سن، زنان سرپرست روستایی و تمام مجریان طرح‌های خودکفایی تا پایان سال از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

کمیته امداد آذربایجان شرقی امسال 22 هزار شغل ایجاد می‌کند
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آذربایجان‌شرقی در ادامه گفت: برای تحقق برنامه‌های دولت در زمینه ایجاد اشتغال امسال ایجاد 22 هزار شغل را تعهد کرده‌ایم که 8 هزار شغل با تسهیلات 2 میلیون تومانی برای کار درمانی افراد سالمند، 7 هزار شغل با تسهیلات 4 میلیون تومانی برای توان افزایی مددجویان در قالب مشاغل خانگی و 7هزار شغل با تسهیلات 20 میلیون تومانی برای خودکفایی مددجویان ایجاد می‌شود.
دشتی خاطرنشان کرد: در این زمینه پرونده خانواده‌های شناسایی شده و تشکیل شده تا به محض اختصاص منابع مالی بانکی معرفی‌ها صورت گیرد.
وی افزود: برای تسهیل در دریافت تسهیلات کمیته امداد ضمانت 2 هزار و 500 نفر از دریافت‌کنندگان وام برای طرح‌های خودکفایی را عهده‌دار شده تا مشکل ضامن مددجویان تا حد امکان رفع شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان در ادامه تشریح فعالیت‌های این مجموعه گفت: از اقدامات ارزشمند کمیته امداد امام خمینی کمک به تهیه مسکن برای مددجویان است که در این زمینه در شش ماه نخست، 135 خانه شهری با اعتبار 713 میلیون تومان و 316 خانه روستایی با اعتبار 2 میلیارد و 700 میلیون تومان از محل تسهیلات بهسازی مسکن روستایی و با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک مسکن تهیه شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همچنین اظهار داشت: در این مدت هزار و 266 طرح خودکفایی با اعتباری بیش از 8 میلیارد و 921 هزار تومان به بهره‌برداری رسیده که با این طرح‌ها تعداد طرح های خودکفایی در استان به 25 هزار مورد رسیده است.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول