اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بخش حقوقی و قراردادهای شهرداری بوشهر:

70 پرونده حقوقی در شهرداری بوشهر جریان دارد

خبرگزاری فارس: مدیر بخش حقوقی و قراردادهای شهرداری بوشهر گفت: بیش از 70 پرونده حقوقی در شهرداری بوشهر در ارتباط با موضوعات مختلف در جریان است.

70 پرونده حقوقی در شهرداری بوشهر جریان دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حامد عرفان چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال کار گروه حقوقی شهرداری با حضور شهردار یا معاون ایشان و کارشناسان حقوقی هر دو هفته یکبار جلسه‌ای را برای بررسی پرونده‌های مطروحه توسط شهرداری یا علیه آن برگزار می‌کند و مصوبات آن برای دیگر معاونت‌ها لازم‌الاجرا است.
عرفان گفت: اکنون بیش از 70 پرونده حقوقی از سال‌های گذشته تا به حال مفتوح است که بیشتر آنها در ارتباط با مطالبات اراضی ‌است که اشخاص حقیقی مدعی تصرف آنها توسط شهرداری هستند و همچنین قراردادهای مصالحه که تأخیر در پرداخت وجه آن موجب طرح دعوی در محاکم قضایی شده است.
وی افزود: در ارتباط با پرونده‌های کیفری نیز با توجه به گستردگی حوزه‌های فعالیت شهرداری، عدم رعایت برخی نکات ایمنی توسط شهروندان و یا خطای پیمانکاران، موجب ایجاد جرح در تعدادی از همشهریان و مطالبه دیه شده است که با عنایت به مشی شهرداری که بر مبنای جلب رضایت شهروندان است و نیز تاکید شهردار محترم، در مرحله بدوی دیه نقص عضو که پارسال پنج مورد بود، پرداخت شده است.
مدیر بخش حقوقی و قراردادهای شهرداری بوشهر خاطرنشان کرد: در سال گذشته در 20 فقره پرونده، با تلاش نمایندگان حقوقی له شهرداری، حکم صادر شد که برخی از آنها پرونده‌های مهمی بودند که از جمله آنها می‌توان به پرونده مطالبه میدان برج اشاره کرد.
وی ادامه داد: در این پرونده فردی مدعی مالکیت زمین‌های میدان آزادی (برج مقام) شده بود و با طرح دعوی در دادگاه از شهرداری مطالبه بیش از دو میلیارد تومان خسارت می‌کرد که با تلاش کارشناسان حقوقی ما، دادگاه رای به نفع شهرداری صادر کرد.
عرفان افزود: از دیگر پرونده‌هایی که با تلاش این مدیریت منجر به صدور رأی به نفع شهرداری شد پرونده مطالبه بهای اراضی در محله نیدی فرودگاه به میزان 400 میلیون تومان توسط یکی از شهروندان بود.
وی در ادامه گفت: برخی افراد سودجو به شیوه‌های گوناگون سعی در زیاده خواهی از شهرداری و نیز گمراه کردن کارشناسان محترم قضایی دارند، در اینگونه موارد ما با انجام کارشناسی و دفاعیات مستدل، آنچه را که حق افراد است پرداخت می‌کنیم.
مدیر بخش حقوقی و قراردادهای شهرداری بوشهر افزود: از دیگر فعالیت‌های مدیریت حقوقی شهرداری رفع تصرف عدوانی زمین‌های شهرداری است، چه از سوی اشخاص حقیقی و چه از سوی اشخاص حقوقی که از جمله آنها پرونده تصرف اراضی شهرداری در محل پارک سیادت دو، توسط اداره بنادر و کشتیرانی است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول