اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

185 پرونده حقوقی کارشناسان نظام پزشکی مورد تایید دستگاه قضایی قرار گرفت

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امسال 185 پرونده حقوقی بررسی شده توسط کاشناسان سازمان نظام پزشکی مورد تایید دستگاه قضایی قرار گرفت که در واقع بالای 75 درصد تایید شده است.

185 پرونده حقوقی کارشناسان نظام پزشکی مورد تایید دستگاه قضایی قرار گرفت
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید حسین فتاحی عصر امروز در نشست خبری دومین سمینار بایدها و نبایدهای حقوقی جراحی در مشهد اظهار داشت: این آمار نشان می‌دهد که سه چهارم کارشناسی‌های نظام پزشکی مورد تایید قضایی است.
فتاحی افزود: این سومین همایش گروه جراحی به شکل ابداعی برای بیان مسائل حقوقی به شکل تلطیف شده و فراگیر و مورد علاقه پزشکان است و در واقع این شیوه برای سایر اصناف از لحاظ توجه دادن و آشنایی با مباحث حقوقی صنفی الگو است.
استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مسائل و پرونده‌های حقوقی به شکل موضوعی در این سمینار بدون نام شاکی و پزشک مورد نظر در این سمینار دو روزه به مباحثه و اعلام نظر و آشنایی همکاران جراح گذاشته می‌شود.
فتاحی گفت: به برکت انقلاب اسلامی و بیان مباحثی چون اخلاق پزشکی و حقوق بیمار و جامعه پزشکی قانون نظام پزشکی در ایران دارای آموزه‌های فقهی و حقوقی است که برای مردم و جامعه پزشکی به‌ واسطه اعتماد بالای مردم باهدف خدمت‌رسانی بهتر به جامعه تدوین شده است.
فتاحی افزود: این سمینار با امتیاز بازآموزی قانونی برای آشنایی بیشتر و شفاف‌تر با مسائل حقوقی برای جامعه جراحان استان خراسان رضوی با حضور 120 نفر از جراحان و سخنرانی 35 کارشناس درحال برگزاری‌ است.
استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خطاهای بررسی شده در هیئت بدوی نظام پزشکی شامل خطاهای ناشی از بی احتیاطی و بی مبالاتی جراحی‌هاست و شکواییه‌ها بر این اساس طبقه‌بندی می‌شوند.
فتاحی افزود: در سال 87 و 88 و 89 مجموعا هشتصد و 58 شکایت به هیئت بدوی و دادسرا واصل شد که از این تعداد 210 مورد قصور، 578 مورد برائت و منع تعقیب پزشکی و81 مورد جلب رضایت مردم از شکایت حکم صادر شده است.
فتاحی گفت: در سال گذشته 139 مورد پرونده از شهرستان‌های استان خراسان رضوی در سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفت.
سید ضیاءالله حقی دبیر سمینار جراحان بایدها و نبایدهای حقوقی در جراحی گفت: در سال گذشته 154 پرونده مورد بررسی و صدور حکم قرارگرفت که از این تعداد 80 مورد قصور، 66 مورد برائت و 3 مورد رضایت انجام شد و چند مورد در مرحله کارشناسی و تجدید نظر و بررسی قرار دارد.
حقی افزود: در شش ماهه اول امسال 107 مورد پرونده حقوقی مورد بررسی قرار گرفت که در 45 مورد حکم برائت و 32 مورد حکم قصور توسط سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی صادر شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول