اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل:

اسناد تک برگی مشکلات حقوقی را تقلیل داده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت:‌ صدور اسناد مالکیت تک برگی در استان اردبیل مشکلات حقوقی و قضایی ناشی از دعواهای ملکی را به حداقل کاهش داده است.

اسناد تک برگی مشکلات حقوقی را تقلیل داده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهرام دهقانی عصر امروز در نشست بررسی مشکلات ثبت اسناد و املاک شهرستان نمین اظهار داشت: صدور اسناد مالکیت تک برگی در تمام مناطق استان اردبیل آغاز شده و تاکنون در این زمینه 25 هزار جلد سند تک برگی به متقاضیان واگذار شده است.
وی با برشمردن مزایای صدور این اسناد تصریح کرد: در اسناد جدید تمام مشخصات فرد صاحب سند نوشته می‌شود و به دلیل حجم اندک و داشتن جامعیت اطلاعاتی و حقوقی در بین مردم با سهولت قابل حمل و نقل و انتقال است و در دعاوی نیز از سندیت و اعتبار خاص برخوردار است.
دهقانی یکی از ضروریات اقدامات ثبت اسناد را نقش تأثیرگذار این مجموعه در قضازدایی توصیف کرد و افزود: با توجه به این‌که بیش از نیمی از پرونده‌های ارجاعی به دادگاه‌ها مربوط به دعاوی ملکی است ما تلاش می‌کنیم از طرق مختلف و شیوه‌های متنوع و جدید این دعاوی را به حداقل رسانده و از مراجعه به دادگاه‌ها جلوگیری کنیم.
این مسئول پیشگیری از جرائم و رفع دغدغه‌های مردم و جامعه به ویژه در جلوگیری از تخریب اراضی را با اهمیت توصیف کرد و ادامه داد: در حال حاضر در تمام شهرستان‌ها ادارات ثبت موظف هستند در دو بحث صدور اسناد مالکیت تک برگی و همچنین اجرای طرح کاداستر شایسته و موفق و جامع عمل کنند تا بسیاری از مشکلات به حداقل برسد.
وی یکی از اصلی‌ترین رسالت این مجموعه را تسهیل در خدمت‌رسانی به مردم و ممانعت از هرگونه زمینه‌سازی برای جعل و دست‌کاری در اسناد مالکیت یاد کرد و گفت: صدور اسناد جدید امکان جعل را به حداقل رسانده و جلوی بسیاری از سوءاستفاده‌ها را می‌گیرد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل در ادامه سخنان خود به فعالیت خوب اداره ثبت اسناد شهرستان نمین در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: ثبت اسناد نمین در سه سال اخیر بیش از 125 مورد ثبت شرکت تجاری و تعاونی را داشته و در کنار آن ثبت 21 مؤسسه غیرتجاری و صدور بیش از 2 هزار و 800 مورد سند مالکیت از دیگر توفیقات این مجموعه بوده است.
در این جلسه فرماندار شهرستان نمین نیز در سخنانی خواستار تعامل و همکاری خوب اداره ثبت اسناد و املاک نمین در رفع بسیاری از مشکلات و معارض اسناد و املاک شد.
سیدتقی دریتیم نقش این اداره کل را با اقدامات پیشگیرانه در کاهش دعاوی ملکی و تعیین تکلیف اراضی دارای معارض را یادآور شد و تصریح کرد: انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات خوبی از سوی این مجموعه انجام شود.
وی همچنین از اختصاص 90 میلیون تومان اعتبار در سال‌جاری برای توسعه ساختمان اداری ثبت اسناد و املاک نمین خبر داد.
در پایان این جلسه علی آقازاده به عنوان رئیس جدید اداره ثبت اسناد نمین معرفی شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول