اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اولتیماتوم دادگستری گلستان به دارندگان سلاح‌های غیرمجاز؛

استفاده‌کنندگان از سلاح‌های غیرمجاز فقط سه ماه فرصت دارند

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: استفاده‌کنندگان از سلاح‌های غیرمجاز فقط سه ماه دیگر برای تحویل این سلاح‌ها به مراجع ذی‌ربط فرصت دارند.

استفاده‌کنندگان از سلاح‌های غیرمجاز فقط سه ماه فرصت دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دادگستری کل استان گلستان، احمد فاضلیان اظهار داشت: براساس قانون مصوب شهریور امسال مجلس شورای اسلامی، به دارندگان سلاح‌های غیرمجاز تا پایان سال فرصت داده شده است تا این سلاح‌ها را به مراجع نظامی، انتظامی یا امنیتی تحویل دهند.
وی تصریح کرد: چنانچه سلاح تحویلی از نوع شکاری باشد مراجع ذی‌ربط مکلف هستند، پس از بررسی در صورت نداشتن سابقه محکومیت موثر کیفری، سلاح مذکور را با احراز شرایط و صدور مجوزهای لازم، تا سه ماه پس از تحویل، به صاحب آن مسترد کنند.
به گفته وی در صورت تردد افراد با اسلحه شکاری فاقد مجوز، به پرداخت جزای نقدی تا 20 میلیون ریال محکوم خواهند شد.
رئیس کل دادگستری استان گلستان با تشریح این قانون گفت: قانونگذار برای کسانی که اقدام به قاچاق قطعات موثر یا خود سلاح سرد و گرم اعم از شکاری و جنگی می‌کنند تا 15 سال حبس در نظر گرفته و در صورتی که تعداد این اسلحه‌ها بیش از یک قبضه باشد، مجازات حبس یک درجه تشدید می‌شود.
وی افزود: کسانی که اقدام به حمل یا نگهداری این سلاح‌ها کنند نیز به شش ماه تا پنج سال حبس و در برخی موارد به پرداخت جزای نقدی تا 20 میلیون ریال محکوم خواهند شد.
فاضلیان با بیان اینکه قاچاق‌کنندگان و مونتاژکنندگان گازهای بی‌حس کننده، بی‌هوش کننده و اشک‌آور نیز از نظر قانونگذار دور نمانده‌اند، تصریح کرد: برای این افراد نیز مجازات حبس بین دو تا پنج سال تعیین شده است.
رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: افرادی که اقدام به قاچاق و مونتاژ، خرید، نگهداری، توزیع یا فروش موادمحترقه و شوکرها کنند به شش ماه تا دو سال حبس و برای مواد محترقه و شوکرها به 91 روز تا شش ماه حبس محکوم می‌شوند.
به گفته وی براساس این قانون، خرید و حمل موادمحترقه و آتش‌زا که در مراسم و جشن‌ها استفاده می‌شود نیز جزای نقدی از 500 هزار ریال تا 10 میلیون ریال را در پی خواهد داشت.
فاضلیان خاطرنشان کرد: براساس این قانون، نیروی انتظامی موظف شده است با متخلفان به عنوان سلب‌کنندگان آسایش و آرامش مردم، قاطعانه برخورد و آنان را به دادسراها معرفی کند.
وی تاکید کرد: در برخورد با این افراد، هیچ‌گونه اغماضی اعمال نخواهد شد.
قانون " تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز "، هفتم شهریور امسال از تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی گذشت.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول