اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کرمان:

تعمیرکاران غیرمجاز سلاح زندانی می‌شوند

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب کرمان تعمیرکاران حرفه‌ای که به صورت غیرمجاز به تعمیر سلاح می‌پردازند را مجرم دانست و گفت: تعمیرکار غیرمجاز سلاح گرم جنگی به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم می‌شود.

تعمیرکاران غیرمجاز سلاح زندانی می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس استان کرمان، یدالله موحد در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم ویژه استان کرمان با اشاره به تصویب و آغاز اجرای قانون جدید مجازات قاچاقچیان و دارندگان سلاح‌های غیرمجاز در سطح کشور اظهار داشت: بخش زیادی از نواقص و خلأ‌های قانون گذشته در این قانون برطرف شده و از جامعیت خوبی برخوردار است.
وی با اشاره به آغاز اجرای این قانون از اوایل آبان ماه سال جاری بیان کرد: قاچاق سلاح گرم یا سرد و سلاح شکاری بدون مجوز، جرم محسوب می‌شود و بر حسب نوع و تعداد سلاح از شش ماه تا حداکثر 15 سال حبس در پی دارد.
موحد تصریح کرد: خرید، فروش، حمل و نگهداری اینگونه اقلام یا قطعات موثر آن نیز برابر قانون جرم و برای آن از 91 روز تا 10 سال حبس و جزای نقدی از 10 تا 80 میلیون ریال متناسب با تعداد، نوع سلاح و مهمات و بر اساس درجات تعیین شده  مجازات در نظر گرفته شده است.
دادستان کرمان تعمیرکاران حرفه‌ای که به صورت غیرمجاز به تعمیر سلاح می‌پردازند را نیز بر اساس این قانون مجرم دانست و خاطرنشان کرد: تعمیرکار غیرمجاز سلاح گرم جنگی به حبس از شش ماه تا سه سال و در مورد سلاح شکاری به جزای نقدی از 50 تا 100 میلیون ریال محکوم می‌شود.
موحد به ابتکار دیگر قانون‌گذار در رابطه با مجازات تغییر در کالیبر و ارکان سلاح و یا جعل مارک آن اشاره کرد و گفت: انجام تغییرات و جعل نیز از 20 میلیون تا 80 میلیون ریال جریمه را در پی دارد و اگر تغییرات به درخواست مالک یا متصرف سلاح صورت گیرد هر دو فرد شامل مجازات می‌شوند.
وی افزود: در این قانون دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز و اقلام تحت کنترل در صورت تحویل آن به پلیس از معافیت مجاز برخوردار می‌شوند و این مهلت تا پایان فروردین ماه سال آینده است.
موحد تصریح کرد: چنانچه در این شش ماه نیز سلاح و سایر اقلام غیرمجاز توسط ماموران کشف شود، هیچ ارفاقی نسبت به دارنده آن نمی‌شود و مجازات کیفری اعمال می‌شود.
دادستان کرمان از دارندگان سلاح‌های شکاری نیز درخواست کرد تا نسبت به تمدید پروانه و مجوز نگهداری سلاح خود در صورت انقضا تاریخ، تا سه ماه آینده اقدام کنند زیرا در غیر اینصورت سلاح آنها نیز غیرمجاز شناخته شده و علاوه بر محکومیت جزای نقدی از 10 تا 20 میلیون ریال سلاح آنها نیز به نفع دولت ضبط می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول