اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان آذربایجان غربی اعلام کرد :

برخورد با دارندگان سلاح‌های غیرمجاز

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی گفت: بنا بر قانون مجازات قاچاق سلاح و اقلام غیرمجاز با دارندگان این اقلام به شدت برخورد می‌شود.

برخورد با دارندگان سلاح‌های غیرمجاز
به گزارش خبرگزاری فارس خیبر تیبا پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی برگزار شد اظهار داشت: کشفیات سلاح و مهمات در این استان امسال 11 درصد افزایش داشته است.
تیبا افزود: از این کشفیات بیشترین آمار مربوط به سلاح شکاری است.
وی افزود: بنا بر قانون مجازات قاچاق سلاح و اقلام غیرمجاز با تمام دارندگان سلاح، مهمات، اقلام و مواد تحت کنترل آن مثل انواع مواد محترقه، ناریه، منفجره و گازهای بیهوش‌کننده، بی‌حس کننده، اشک‌آور، شوک‌دهنده و تجهیزات نظامی و انتظامی اعم از ساخت، مونتاژ، نگهداری، محل توزیع و هرگونه معامله بدون مجوز از مراجع ذی‌صلاح جرم محسوب شده و با مرتکبان قاچاق سلاح گرم و یا سرد اعم از جنگی و شکاری و قطعات موثر آن برخورد شده تشدید مجازات می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: کسانی که دارای اقلام ذکر شده باشند علاوه بر حبس و جریمه نقدی به دارندگان سلاح‌های سبک خودکار حبس از دو تا پنج سال و دارندگان اقلام غیرخودکار به حبس از شش ماه تا دو سال و جریمه نقدی از 20 تا 80 میلیون ریال و سلاح‌های گرم و سنگین و نیمه‌سنگین حبس از پنج تا 10 سال منظور می‌شود.
رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی در ادامه تاکید کرد: با توجه به تشدید مجازات در بحث قاچاق و نگهداری و استفاده از این سلاح‌ها کسانی که به تحویل سلاح‌های خود اعم از شکاری و جنگی تا حدود شش ماه دیگر بعد از تصویب این قانون اقدام کنند مورد عفو قرار گرفته ولی اگر بعد از این  زمان اعلام شده سلاح‌های خود را نگهداری کنند تشدید مجازات بر روی آنها اعمال می‌شود و نیز اقدامات بازدارند‌گی شدیدی انجام می‌شود.
تیبا در ادامه افزود: قاچاقچیان سلاح، تهیه و توزیع سلاح، تهیه مواد منفجره و محترقه و شوک‌دهنده و اشک‌آور طبق قانون تشدید مجازات اگر وسایل خود را تحویل دهند مورد عفو قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: در ارتباط با مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات در استان سه مقوله اصلی انسداد نوار مرزی، مقابله با عوامل قاچاق سلاح و مهمات و مرتکبان جرایم با سلاح را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که تا حدود زیادی در این زمینه موفق بوده‌ایم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول