اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ششم بهمن ماه؛

کتاب "شمشادهای رشید" رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل از رونمایی کتاب حادثه جنگل سال 60 این شهرستان با نام "شمشادهای رشید" در ششم بهمن امسال خبر داد.

کتاب "شمشادهای رشید" رونمایی می‌شود
احمد سیفیان عمران صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان آمل گفت: حماسه مردم آمل در ششم بهمن ماه سال 1360 یکی از مهم‌ترین وقایع بعد از پیروزی انقلاب بود که دشمن قصد داشت با در اختیار گرفتن جنگ‌های شمال کشور به شاهراه‌های شمالی دست پیدا کند.
وی عنوان کرد: کتاب "شمشادهای رشید" یکی از کامل‌ترین کتاب‌هایی است که در مورد حماسه مردم آمل در ششم بهمن سال 60 به چاپ رسیده است.
سیفیان عمران با اعلام اینکه این کتاب به نام بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان به تالیف درآمد، افزود: کتاب شمشادهای رشید حدود 460 صفحه دارد که شامل تئوری‌های حمله به جنگل شمال کشور، کالبدشکافی اهداف شوم دشمن، ششم بهمن و حماسه‌آفرینی آملی‌ها، نقش ششم بهمن در مبارزات بعد انقلاب، گزیده‌ای از خاطرات بازماندگان این واقعه بزرگ اسلامی و زندگینامه 40 شهید بهمن ماه سال60 از بخش‌های مختلف آن است.
رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آمل با بیان اینکه این کتاب با حضور مسئولان کشوری رونمایی می‌شود، ابراز داشت: سه کتاب دیگر با عنوان خاطرات شهدای استان مازندران نیز در این مراسم همزمان با کتاب "شمشادهای رشید" رونمایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ارزش حادثه ششم بهمن آمل از بسیاری از حوادث پیشگیرانه مقابل دشمن در داخل کشور بیشتر بوده است، تصریح کرد: تا آنجایی این واقعه مردمی در کشورمان اهمیت داشت که امام خمینی(ره) در وصیت‌نامه سیاسی الهی خود از آمل به عنوان تنها شهر کشورمان یاد کرده و از مردم آن تشکر و قدردانی کرد.
سیفیان عمران با اشاره به اینکه هزار و 28 شهید در شهرستان آمل وجود دارد، بیان داشت: 229 شهید این شهرستان متاهل بوده و بقیه شهدا مجرد بودند.
وی یادآور شد: در این شهرستان نیز 520 فرزند شهید وجود دارد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول