اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه تبریز:

دانشگاه تبریز برای تاتارستان دانشجو تربیت می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه این دانشگاه آماده تربیت دانشجو برای دانشگاه‌های این جمهوری در رشته‌های مختلف و به خصوص زبان فارسی است.

دانشگاه تبریز برای تاتارستان دانشجو تربیت می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سید محمدتقی علوی  در نشست راهکارهای همکاری دو جانبه دانشگاه تبریز با دانشگاه‌های جمهوری تاتارستان در دانشگاه تبریز با بیان اینکه ما آماده هرگونه همکاری و به خصوص در زمینه دانشگاهی برای توسعه گسترش روابط با این جمهوری هستیم، اظهار داشت: آماده هرگونه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی از جمله تبادل استاد و دانشجو، اجرای طرح های مشترک، برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی، سمینارها و جذب دانشجوی بورسیه در مقطع دکتری و ... با دانشگاه‌های جمهوری تاتارستان می باشیم.
وی جمهوری خود مختار تاتارستان را کشوری دوست، برادر و مسلمان بیان کرد و افزود: کشور ایران و جمهوری تاتارستان مشترکات زیادی با هم دارند که در این راستا توسعه همکاری و گسترش روابط می‌تواند برای هر دو طرف مفید و سازنده باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه این دانشگاه آماده تربیت دانشجو برای دانشگاه‌های این جمهوری در رشته‌های مختلف و به خصوص زبان فارسی است، تصریح کرد: دانشگاه‌های ایران و به خصوص دانشگاه‌های تبریز در رشته‌های مختلف دارای توانمندی‌های زیادی است که در این زمینه می‌تواند برای تربیت و دانش افزایی دانشجویان شما بسیار ارزشمند باشد.
علوی در ادامه با اشاره به توطئه استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا، گفت: کشور و ملت ایران حدود 30 سال است که رودرروی نظام سلطه و در راس آنها آمریکا قرار گرفته است و در این راستا با تحریم این کشورها رو‌به‌رو بوده که ملت ایران پیشرفت و توسعه نیابد اما، دانشگاهیان و دانشمندان کشورمان با تلاش جهادی هر روز پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی می‌کنند که می‌توان نمود آن را در عرصه‌های مختلف در دنیا مشاهده کرد.
وی به زمین نشاندن هواپیمای بدون سر نشین RQ-170 را ناشی از توانمندی‌های ایران بیان کرد و افزود: در هواپیما جاسوسی آخرین سیستم پیشرفته نوین دنیا بکار گرفته است که محققان و دانشمندان ایران به دانش و توان علمی بالای دست پیدا کرده اند که این هواپیما را سالم به زمین نشانده اند که این قدرت علمی کشورمان را در عرصه های مختلف از جمله در ساخت هواپیمای بدون سرنشین را نشان می‌دهد.
به گفته وی ملت ایران در سال‌های اخیر به فناوری جدید در عرصه‌های مختلف از جمله پرتاب ماهواره به فضا،انرژی صلح آمیز هسته انرژی هسته‌ای، علم ژنتیک و سلوهای بنیادی دست پیدا کرده اند که در بعضی رشته ها جزو10 کشور برتر دنیا به حساب می‌آیند.
علوی در ادامه با اشاره به دستاوردهای این دانشگاه‌ها در عرصه‌های مختلف یادآور شد: این دانشگاه دومین دانشگاه و قطب علمی شمالغرب کشور ایران به حساب می‌آید که در تمامی گروه های عمده تحصیلی از جمله علوم پایه، فنی مهندسی، شیمی، مکانیک، کشاورزی و ... دانشجو تربیت می کند.
رئیس دانشگاه تبریز گفت: این دانشگاه نخستین دانشگاه ایرانی عضو هیات اجرایی اتحادیه دانشگاه‌های جهان(IAU ) است و از لحاظ ارتباط بین المللی نیز با دانشگاه‌های بزرگ و معروف تفاهم همکاری و علمی دارد.
دستیار ویژه رئیس جمهور و رئیس دپارتمان روابط خارجی جمهوری تاتارستان نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه تبریز، از این دانشگاه به‌عنوان مرکز علمی زیبای یاد کرد و افزود: این سومین سفری است که به شهر تبریز دارند و از نزدیک با پیشرفت‌های مختلف از جمله علمی آشنا و در شگفت‌ بوده اما به این خاطر ما تلاش می‌کنیم روابط خود را با این واحدهای دانشگاهی ایران توسعه دهیم.
اسکندر مفلیخانوف با بیان اینکه دانشجویان این جمهوری علاقه‌مند به تحصیل در ایران هستند، یادآور شد: جمهوری تاتارستان آماده هرگونه همکاری علمی و دانشگاهی با ایران از جمله دانشگاه‌های تبریز هستند و امید داریم این نشست برای عملی شدن این امر را فراهم کرده باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری تاتارستان با کشور ایران دارای مشترکات زیادی در خصوص تاریخ، زبان و فرهنگ دارند، تصریح کرد: این مشترکات باعث توسعه روابط رو به جلو برای همکاری‌های دوجانبه را فراهم می نماید.
به گفته وی قازان پایتخت تاتارستان و یکی از شهرهای مهم دانشگاهی فدراسیون روسیه به حساب می آید که فارغ التحصیلان از این دانشگاه‌ها شهرت زیادی در جمهوری تاتارستان و روسیه دارند.
احمد مازگاروف، رییس آکادمی علوم جمهوری تاتارستان نیز در این آیین اعلام آمادگی هرگونه همکاری علمی،آموزشی و پژوهشی با دانشگاه‌های ایران از جمله با دانشگاه‌های تبریز را خواستار شد.  
سر کنسول جهموری اسلامی ایران در قازان نیز در این آیین روابط ایران با کشور فدراسیون روسیه را بسیار دوستانه،گرم و در حال توسعه بیان کرد و افزود: در حال حاضر کشور ایران روابط عالی با کشور فدراسیون روسیه دارد که در این راستا و حتی بالاتر از این نیز آماده همکاری با جمهوری خود مختار تاتارستان هستیم.
رسول باقر نژاد شایان در ادامه با بیان اینکه جایگاه جهموری اسلامی ایران و به خصوص تبریز در جمهوری تاتارستان بسیار عالی بوده، یادآور شد: هم اکنون 50 دانشجوی بورسیه در مقطع دکتری و فوق لیسانس در رشته های مختلف از جمله نفت، علوم انسانی، هوافضا و جامعه شناسی در این جمهوری مشغول به تحصیل هستند که در این راستا کشور ایران آماده هرگونه همکاری با جمهوری تاتارستان می باشد.
یادآور می شود: همچنین در این مراسم مدیر روابط دانشگاهی و بین المللی و سمینار دانشگاه علوم پزشکی تبریز به معرفی این دانشگاه پرداخت و در ادامه اعلام آمادگی این دانشگاه را برای همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول