اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم:

افزایش روحیه خودباوری در جوانان هدف جهاد دانشگاهی است

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی استان قم گفت: بحث ایجاد انگیزه و تقویت روحیه خود باوری بین دانش‌آموزان و دانشجویان قمی از اهداف اصلی جهاد دانشگاهی قم است.

افزایش روحیه خودباوری در جوانان هدف جهاد دانشگاهی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد ابراهیم فقیه‌زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قم که پیش از ظهر امروز در اتاق جلسات فرمانداری قم برگزار شد به تشریح عملکرد و دستاوردهای این نهاد انقلابی پرداخت و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان قم با وجود فعالیت‌های گسترده در زمینه علوم انسانی،‌ در حوزه آموزش‌های مورد نیاز ارگا‌ن‌ها و سازمان‌های استان نیز فعالیت‌ها و عملکرد برجسته‌ای را در کارنامه خود ثبت کرده است.
وی ادامه داد: از سال 83 با کمک سازمان بهزیستی استان قم برای نخستین بار در کشور دوره تربیت مربی مهد کودک‌های استان را برگزار کردیم و تاکنون بیش از 19 دوره از این طرح برگزار شده است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان قم در ادامه با بیان اینکه وظیفه مهم این نهاد در استان قم معطوف به مسائل کاربردی و مورد نیاز استان است به تشریح آموزش‌های داده شده به قشرهای مختلف اداری، صنفی و دانشجویی پرداخت و ادامه داد: در حوزه پژوهش نیز این واحد فعالیت‌های شاخصی را داشته است که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی مرکز تخصصی درمان ناباروری اشاره کرد.
وی افزود: بر اساس آمار 10 تا 15 درصد زوجین نابارور هستند که این مطلب سبب افزایش طلاق در کشور شده، تا حدی که امروزه سومین عامل طلاق در کشور مشکل ناباروری زوجین است که با راه اندازی این مرکز می‌توانیم تا 95 درصد مشکل این زوجین را در داخل کشور برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی از سال 59 بحث درمان ناباروری را مطرح کرده است، عنوان کرد: قبل از انقلاب، کسانی که مشکل ناباروری داشتند برای درمان به خارج از کشور اعزام شده و هزینه‌های گزافی را متحمل می‌شدند ولی در طی این مدت توانستیم دستاوردهای زیادی را در این عرصه کسب کرده و در این حوزه نیازی به اعزام به خارج از کشور نداشته باشیم.
رئیس جهاد دانشگاهی استان قم در ادامه از راه‌اندازی آزمایشگاه سلول‌های بنیادین و نخستین بانک بند ناف در قم به عنوان دستاوردهای ارزنده این نهاد اشاره کرد و ادامه داد: آمادگی داریم تا با آموزش و پرورش در برقراری بازدیدهایی از این مراکز و همچنین تشکیل کلاس‌های آموزشی برای معلمین مشارکت و همکاری‌های لازم را انجام دهیم و با این حرکت در دانش‌آموزان ایجاد انگیزه کرده و روحیه خود باوری را در آنها تقویت کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با ایجاد مراکز تخصصی علمی مانند مرکز درمان ناباروری و جذب نیروهای بومی و به کارگیری آنها در راستای تقویت مراکز علمی و تخصصی، شاهد رشد و پیشرفت روزافزون علم و مراکز علمی در این استان باشیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول