اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

پیش نویس سند مدیریت تالاب بین‌المللی قوریگل تصویب شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی گفت: پیش نویس سند مدیریت تالاب بین‌المللی قوریگل تصویب شد.

پیش نویس سند مدیریت تالاب بین‌المللی قوریگل تصویب شد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، بیوک رئیسی در آخرین جلسه تدوین و بازنگری پیش‌نویس سند مدیریت تالاب بین‌المللی "قوریگل" که با حضور نمایندگان سازمان‌های دولتی و مردم نهاد استان و نمایندگان پروژه بین‌المللی حفاظت از تالاب‌های کشور در تبریز برگزار شد با تاکید بر ضرورت نگاه فرابخشی و همه جانبه در تنظیم اسناد مدیریت تالاب‌ها اظهار کرد: شعار طرح بین‌المللی حفاظت از تالاب‌ها «حفاظت از تالاب برا ی طبیعت و مردم است» که تحقق این شعار باید در برنامه‌های سند مدیریت تالاب‌ها پیش‌بینی شود. 
وی بهره‌برداری پایدار از تالاب "قوریگل" در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و پژوهشی را از اولویت‌های مهم سند مدیریت و در راستای تامین معیشت پایدار برای جوامع محلی روستاهای حوضه آبخیز تالاب دانست و افزود: حفاظت از عرصه‌های طبیعی بدون در نظر گرفتن منافع ذی‌نفعان و نیازهای عمومی مردم ساکن منطقه میسر نخواهد شد.
دبیر کمیته استانی مدیریت حوضه آبخیز تالاب "قوریگل" از تصویب دو کمیته استانی و محلی برای پیگیری و اجرای برنامه‌های این سند خبر داد و تصریح کرد: رئیس کمیته محلی فرماندار بستان‌آباد و مدیران ادارات آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست اعضای ثابت کمیته محلی هستند که بر حسب تشخیص رئیس محیط زیست شهرستان به عنوان دبیر کمیته محلی، مدیران سازمان‌های دیگر نیز می‌توانند به کمیته دعوت شوند.
وی با اشاره به آغاز پروژه‌های اجرایی آبرسانی به تالاب قوریگل گفت: برای جلوگیری از وقوع خشکسالی در تالاب "قوریگل" برنامه‌های متعددی پیش‌بینی و تدوین شده است.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول