اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

میزبانی از پرندگان نادر دنیا در تالاب‌های مغان؛

ده‌ها گونه پرنده نادر به تالاب‌های پارس‌آباد مهاجرت کردند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد گفت: تالاب‌های زیبا و امن منطقه مغان از چند روز پیش میزبان پرندگان مهاجر کمیاب و نادر دنیاست.

ده‌ها گونه پرنده نادر به تالاب‌های پارس‌آباد مهاجرت کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اصغر مجرد پیش از ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات تالاب‌های منطقه مغان، در پارس‌آباد اظهار داشت: بیشتر پرندگان مهاجر از سیبری به این منطقه آمده‌اند تا چند ماهی را در هوای معتدل شمال استان سپری کنند.
وی گفت: حضور این پرندگان گوناگون، زیبایی خاصی به تالاب‌های استان اردبیل بخشیده به طوری که این پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی سه ماه آینده را در کنار تالاب‌های اردبیل حضور خواهند داشت سپس به مناطق خوش آب و هوای دیگر مهاجرت می‌کنند.
رئیس محیط زیست پارس‌آباد ادامه داد: گونه‌هایی که برای زمستان‌گذرانی از نیم‌ کره شمالی به ویژه سیبری به تالاب‌ها و زیستگاه‌های طبیعی آمده‌اند اغلب گونه‌های نادر و کمیاب هستند.
وی این پرندگان را دُرهای خاکستری، غاز خاکستری، اردک، انواع قوها، زنگوله‌بال، کاکایی و مرغابی اعلام کرد و بیان داشت: بیشتر این پرندگان حفاظت شده تلقی می‌شوند چرا که گونه‌های آنها کمیاب و در حال انقراض است.
این مسئول مهم‌ترین این گونه‌ها را قو، پلیکان خاکستری و غاز اعلام کرد و گفت: این پرندگان زیبا بیش از سه ماه میهمان ما هستند و ما وظیفه داریم در قبال آنها میهمان‌داری شایسته‌ای کنیم.
مجرد محافظت از این گونه‌ها را ضروری اعلام کرد و افزود: ما باید گونه‌های طبیعی و جانوری را در صیانت از بقای نسل آنها دوست داشته باشیم.
وی علت روی آوردن بیشتر پرندگان مهاجر به تالاب‌های منطقه مغان را شرایط خاص اقلیمی، امنیت تالاب و تغذیه مناسب اعلام کرد.
رئیس محیط زیست پارس‌آباد از آغاز طرح سرشماری از گونه‌های مهاجر در این منطقه خبر داد و ابراز داشت: ما در صدد شناسایی گونه‌های مهاجری هستیم که گاهی ممکن است به نسل آنها صدمه‌ای وارد شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست جرایم سنگینی را برای شکارچیان متخلف وضع کرده که از جمله آن محرومیت از شکار است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استان اردبیل با داشتن 30 آبگیر طبیعی و مصنوعی در مجاورت جمهوری آذربایجان و استان گیلان در مسیر مهاجرت پرندگان کنار آبزی و آبزی است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول