اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست کمیته ستاد دهه فجر بوشهر تاکید شد؛

برگزاری برنامه‌های شاد و با کیفیت در دهه فجر

خبرگزاری فارس: در دومین نشست کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه مبارکه فجر استان بوشهر؛ بر اجرای برنامه‌های شاد و با کیفیت تاکید شد.

برگزاری برنامه‌های شاد و با کیفیت در دهه فجر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، نشست کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه مبارکه فجر استان بوشهر پیش از ظهر امروز با حضور تمام اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه مبارکه فجر استان بوشهر، در محل مجتمع فرهنگی هنری کانون برگزار شد.
در این جلسه کارشناسان فرهنگی، هنری، ادبی و روابط عمومی کانون گزارشی از اقدامات انجام شده در مراکز فرهنگی هنری استان را به اطلاع اعضاء کمیته رساندند. سپس نمایندگان دستگاه‌های مختلف عضو کمیته کودک و نوجوان به تشریح برنامه‌های خاص کودک و نوجوان در حوزه خود پرداختند.
کارشناسان دستگاه‌های مختلف عضو کمیته کودک و نوجوان با تاکید بر اجرای برنامه‌های شاد در سطح استان خواستار برنامه‌ریزی و کیفی سازی برنامه های دهه فجر شدند.
کارشناس و نماینده اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر تعداد برنامه‌های این اداره را 70 برنامه اعلام کرد و افزود: کارشناسان این اداره کل 70 برنامه متنوع فرهنگی و هنری ویژه مدارس طراحی و پیشنهاد دادند که در این برنامه‌ها بر افزایش بصیرت دینی دانش آموزان تاکید شده است.
مریم رنجبر اعلام زمان و مکان اجرای این برنامه ها را به جلسه پایانی این کمیته موکول کرد و ادامه داد: در جلسه‌ای که با مدیر کل، معاونین و کارشناسان آموزش و پرورش خواهیم داشت، زمان و مکان قطعی برنامه‌ها اعلام می‌شود.
این کارشناس آموزش و پرورش استان بوشهر از آمادگی مدارس شهرستان بوشهر برای حضور گسترده در برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان خبر داد و گفت: این اداره ضمن اطلاع رسانی جشنواره پویانمایی کانون به تمام مدارس شهرستان، برای حضور دانش آموزان همکاری می‌کند.
کارشناس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز ضمن انتقاد از موازی کاری برخی از دستگاه‌ها در برنامه‌های دهه فجر خواستار تمرکز فعالیت‌ها و اجتناب از اجرای برنامه های تکراری شد.
عبدالصمد دشتی در ادامه از آمادگی این اداره برای همکاری با کانون خبر داد و گفت: اداره ارشاد استان در برگزاری جشنواره مشاعره با کانون همکاری دارد.
وی بیان داشت: همچنین از طریق سامانه پیام کوتاه این اداره برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان را اطلاع رسانی می‌کند.
دشتی از برگزاری نمایشگاه فرهنگی و هنری و جنگ شادی توسط ارشاد خبر داد و تصریح کرد: در این برنامه‌ها در صورت تمایل از توانمندی نیروهای کانون استفاده می‌شود.
در ادامه آرمان رسمی کارشناس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوشهر نیز با ارائه گزارشی از برنامه‌های این کمیته در ایام دهه مبارکه فجر از پیشنهاد کانون مبنی بر پخش فیلم در خوابگاه‌های تحت پوشش کمیته استقبال کرد و گفت: در جلسه‌ای که با مدیر کل داشتیم، پیشنهاد کانون مطرح و به تصویب رسید که در آن مربیان کانون می‌توانند در ایام دهه مبارکه فجر در چهار خوابگاه کمیته امداد در بوشهر برای دانش آموزان پخش فیلم داشته باشند.
در ادامه این نشست احمد سلیمی کارشناس بهزیستی استان بوشهر نیز ضمن تشریح برنامه‌های این اداره گفت: بهزیستی استان در ایام الله دهه مبارکه فجر بیش از 20 برنامه دارد که در مهم‌ترین این برنامه‌ها، جشنواره‌های سرود، تاتر، راهپیمایی خیابانی، جشن بادبادک‌ها و... در سطح استان اجرا می‌شود.
کارشناس فرهنگی شهرداری بوشهر نیز با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری بر روی قشر کودک و نوجوان جامعه، گفت: برنامه‌های شهرداری دارای دو بخش است، در بخش نخست که وظیفه ذاتی شهرداری‌ها است، به یاری خدا چهره شهر بوشهر در این ایام چراغانی و تزیین می‌شود.
محسن ریشهری‌زاده افزود: بخش دوم فعالیت‌های شهرداری به صورت اجرایی است که در آن و در ایام دهه فجر نمایشگاهی با عنوان «عفاف و حجاب» در سطح مدارس شهر بوشهر برگزار می‌شود.
وی راه اندازی کاروان اتوبوس شهری همزمان با دهه مبارکه فجر را از دیگر برنامه‌های این شهرداری دانست و گفت: کاروان اتوبوس شهری با حضور در محلات مختلف شهر بوشهر، ضمن برپایی نمایشگاه کتاب، به اجرای برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی می‌پردازد.
کارشناس فرهنگی شهرداری بوشهر برای تسهیل در امکان اطلاع رسانی مناسب برنامه‌های این کمیته در سطح شهر بوشهر قول همکاری داد.
امید باقری کارشناس صدا و سیمای مرکز بوشهر نیز برنامه‌های این کمیته را خوب و متنوع دانست و اذعان داشت: صدا و سیمای مرکز بوشهر در حدّ امکان نسبت به پوشش این برنامه‌ها همکاری می‌کند.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول