اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه گیلان خبر داد:

استقرار گشت‌های محسوس پلیس در گردنه‌های گیلان

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه گیلان از استقرار گروه‌های گشتی محسوس پلیس در گردنه‌های حیران، الماس و پونل به خلخال در طرح زمستانی این استان خبر داد.

استقرار گشت‌های محسوس پلیس در گردنه‌های گیلان
مجید جمشاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت به محدوده اجرای طرح زمستانی پلیس راه در گردنه‌های حیران و الماس اشاره کرد و اظهار داشت: جاده کوهین مربوط به استان قزوین است و پشتیبانی از آن را پلیس راه گیلان به عهده دارد.
وی محورهای رحیم‌آباد، ماسوله و دیلمان را جزو محورهای کوهستانی درجه دو گیلان عنوان کرد و افزود: در مرحله سوم تمام محورها زیر پوشش قرار می‌گیرند.
جمشاد با بیان اینکه سال گذشته در مجموع 43 فقره تصادف در محورهای کوهستانی آستارا به اردبیل و اسالم به خلخال به‌وقوع پیوسته است، خاطرنشان کرد: در این تصادف‌ها فوتی نداشتیم و سه فقره مصدوم شدند.
فرمانده پلیس راه گیلان امدادرسانی طرح زمستانی سال گذشته را 53 مورد ذکر کرد و بیان داشت: تعداد 22 مورد امور درمانی، 51 مورد بازگشایی راه و 69 مورد پیشگیری از حوادث با همکاری اداره راه، اورژانس، جمعیت هلال‌احمر، امداد خودرو و ... در طرح زمستانی سال گذشته پلیس راه استان انجام شد و توانستیم مثمر ثمر باشیم.
وی با اشاره به امکانات مجریان طرح زمستانی پلیس راه در سال جاری، تصریح کرد: 110 نفر نیروی انسانی در چهار پاسگاه پلیس راه تالش ـ صومعه‌سرا، آستارا ـ تالش، رشت ـ لاهیجان و جمال‌آباد ـ لوشان مستقرند ضمن اینکه امسال محور پونل به خلخال و محور لوشان به این طرح اضافه شده است.
به گفته جمشاد، 220 نیروی انسانی در پنج پاسگاه دیگر استان برای پوشش سراسری جاده‌های گیلان انتخاب شدند و به‌کارگیری می‌شوند.
فرمانده پلیس راه گیلان با بیان اینکه چهار کاروان پلیس راه در چهار محور کوهستانی و شش کاروان در دیگر جاده‌های استان فعالیت دارند، گفت: سه گروه گشتی محسوس به صورت ثابت در گردنه‌های حیران، الماس و پونل به خلخال به کارگیری می‌شوند.
وی انتقال سریع اطلاعات حوادث از طریق شبکه‌های ارتباطی بی‌سیم به سازمان‌های امدادی همکار را از اقدام‌های پلیس در طرح زمستانی 90 خواند و ابراز داشت: مدیریت صحنه حوادث برای حفظ امنیت مجریان واحدهای امدادی، تجزیه و تحلیل حوادث و اعلام نتیجه آن به واحدهای امدادی و دیگر واحدها، برگزاری جلسه‌های هماهنگی به منظور ارتقای تعامل، افزایش کارآیی در زمان اجرای طرح، پشتیبانی و تعیین سرپرست محور طرح زمستانی در گردنه حیران و الماس و همچنین تنظیم جدول 90 روزه برای فعالیت از جمله اقدام‌های پلیس راه در این طرح است.
جمشاد، کنترل تجهیزات زمستانی به‌ویژه زنجیر چرخ ناوگان عمومی مسافربری و باربری در مقابل پاسگاه‌های پلیس راه از آغاز طرح زمستانی، اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی و بستن موقت راه‌هایی که به‌واسطه ریزش شدید برف امنیت ترافیکی را به خطر می‌اندازند و جلوگیری از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ و لاستیک یخ‌شکن در ابتدای جاده‌های کوهستانی در زمان بارش برف در آن محورها را از اقدام‌های پلیس راه گیلان در طرح زمستانی 90 بیان کرد.
فرمانده پلیس راه گیلان اطلاع‌رسانی مرتب و مستمر از آخرین وضعیت راه‌های استان به همراه توصیه‌ها و هشدارهای ترافیکی از طریق رسانه‌ها، حضور افسران ارشد و با تجربه پلیس راه در شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر، آموزش مدیران موسسه‌ها و روسای انجمن صنفی و رانندگان ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر و تاکید بر وظایف زمستانی و استفاده از تجهیزات زنجیر چرخ، مثلث شبرنگ و اطمینان از سلامت قسمت‌های فنی و برق خودروها را از دیگر اقدام‌های پلیس راه در طرح زمستانی 90 اعلام کرد.
وی به امکانات اداره کل راه و ترابری گیلان در طرح زمستانی 90 اشاره کرد و اذعان داشت: 269 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری به همراه 416 نفر نیروی انسانی در 24 واحد راهدارخانه ثابت و سیار و همچنین 43 گروه راهداری در نقاط برف‌گیر و مهم استان مستقر هستند.
جمشاد نظارت بر عملکرد پیمانکاران راهسازی را از وظایف اداره کل راه گیلان عنوان کرد و افزود: توسعه کیفی و اصلاح هندسی محورها، ایجاد مراکز دپوی شن و نمک در محورهای کوهستانی، استقرار ماشین‌آلات مناسب در محورهای کوهستانی، تسریع در تعریض مهم‌ترین محور ارتباطی استان، پیگیری و تسریع در احداث ادامه آزاد راه قزوین ـ رشت، ارسال آخرین وضعیت محورهای ارتباطی استان توسط پیام کوتاه برای اطلاع‌رسانی درباره وضعیت راه‌ها و نصب تابلوهای متغیر در ابتدای راه‌های کوهستانی برای اطلاع‌رسانی از وظایف اداره کل راه استان است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول