اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی؛

همه مردم پلیس راهنمایی و رانندگی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در قانون جدید راهنمایی و رانندگی تنها مامور راهنمایی نیست که می‌تواند جلوی تخلفات را بگیرد بلکه همه مردم می‌توانند با ضوابط خاص پلیس راهنمایی و رانندگی شوند.

همه مردم پلیس راهنمایی و رانندگی می‌شوند
سید کرم‌الله حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سی‌سخت اظهار کرد: در چهار سال اخیر تعداد 14میلیون خودرو وارد جاده‌های کشور شده که با این میزان سرعت زیاد شدن تعداد خودروها، پیش‌بینی می‌شود که این تعداد طی 10 سال آینده به 30 میلیون خودرو برسد.
فرمانده پلیس‌راه کهگیلویه و بویراحمد افزود: تا سال 84 تعداد تلفات جانی سالانه کشور 27 هزار نفر در سال بود که پس از کشور پاکستان دومین کشور در این زمینه بودیم.
وی در خصوص نامگذاری این مرگ و میرها به مرگ خاموش، گفت: مردم از حوادث هواپیمایی که هر سال یک‌بار سقوط صورت می‌گیرد به سرعت آگاه می‌شوند اما اگر در طول یک سال این همه فوت بر اثر تصادفات صورت گیرد به جز افراد معدود کسی از آن‌ها مطلع نمی‌شود.
وی تصریح کرد: در این استان موفق شدیم با اجرای طرح‌های مختلف از قبیل همیاران پلیس، کنترل نامحسوس و نصب دوربین، رقم این تلفات را کاهش دهیم.
حسینی با بیان اینکه در اجرای مرحله دوم قوانین راهنمایی و رانندگی نیازمند همیاری مردم با پلیس هستیم، عنوان کرد: در قوانین قبلی تخلفات تنها خودرو ‌محور بود اما، در قوانین جدید تخلفات انسان محور است و از گواهینامه افراد امتیاز کسر خواهد شد تا مرحله‌ای که گواهینامه فرد باطل می‌شود.
فرمانده پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: برخلاف گذشته که فقط ماموران پلیس راه می‌توانستند با تخلفات برخورد کنند در طرح جدید ماموران سایر بخش‌های ناجا نیز باید با متخلفین برخورد کنند.
وی در خصوص مشارکت مردم در طرح جدید اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: در این مرحله با به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان مدرک کاردانی به بالاتر با اهدا کد کنترل متخلفین از آنها نیز برای مقابله با متخلفین رانندگی استفاده خواهیم کرد.
حسینی افزود: این افراد به طور نامحسوس در معابر تخلفات رانندگی را رصد می‌کنند و از این پس متخلفان رانندگی در هیچ‌کجا حاشیه امنی برای اجرای کارهای غیر قانونی خود ندارند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول