اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه فصل زمستان صورت گرفت؛

برگزاری نشست مشترک راهداری و پلیس راه خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: نشست مشترک راهداران و فرماندهان پلیس راه خراسان رضوی با هدف تعامل و هماهنگی جهت اجرای طرح زمستانه 1390 برگزار شد.

برگزاری نشست مشترک راهداری و پلیس راه خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط  عمومی اداره کل راه و ترابری خراسان رضوی، ابراهیم صنیعی سرپرست اداره کل راه و ترابری خراسان رضوی در این نشست، راهداری و پلیس راه را ارکان امنیت و ایمنی در جاده‌ها و دارای هدفی مشترک دانست و اظهار داشت: نیت هر دو گروه، برقراری انضباط در جاده‌ها، کاهش تصادفات و سوانح و حفظ جان هموطنان است و می‌بایست در اجرای هرچه بهتر وظایف خود برای نیل به هدف مذکور نهایت اهتمام خود را به کار بریم.
سرپرست اداره کل راه و ترابری خراسان رضوی با اشاره به اینکه تلاش در جهت ایمن‌سازی راه‌ها جهت حفظ جان زائران امام رضا(ع) از بزرگ‌ترین عبادات بوده و اجر آن در پیشگاه امام هشتم(ع) محفوظ است، افزود: بی‌دقتی، نداشتن صبر و تحمل، عدم‌آشنایی با جاده و خواب‌آلودگی از مهم‌ترین دلایل بروز تصادفات در جاده‌های استان است که باید با تعامل بیشتر پلیس و راهداران به سمت  کاهش مشکلات فوق، حرکت کرد.
وی افزود: استان خراسان رضوی با وجود در بر گرفتن مرقد منور رضوی، جمعیت ساکن بالا و استعدادهای صنعتی، اقتصادی و گردشگری فراوان از نظر شبکه راه‌ها و امکانات جاده‌ای مظلوم واقع شده و در فقر بسر می‌برد لذا روسای ادارات راه و ترابری شهرستان‌ها موظف هستند با برگزاری جلسات مشترک با فرماندهان پلیس راه شهرستان خود در جهت یافتن راه‌حل‌های مقطعی برای کاهش مشکلات ترددی منطقه اقدام کنند.
فرمانده پلیس راه استان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از همراهی همیشگی راهداران با پلیس راه در جاده‌ها اظهار داشت: وسیله نقلیه، جاده و راننده سه رکن اصلی تصادفات هستند که مواجهه با هر یک سازوکار خاص خود را می‌طلبد.
صفایی افزود: اصلاح فرهنگ رانندگی امر واجبی است که باید در درازمدت و با کار مشترک راه و ترابری، پلیس راه و سایر دستگاه‌های ذی‌صلاح انجام شود اما مشکلات مرتبط با جاده و وسیله نقلیه را می‌توان در کوتاه‌مدت کاهش داد.
وی با اشاره به اهمیت زمان در ارائه خدمات جاده افزود: پاک‌سازی سریع جاده از اشیا خارجی یا صحنه تصادف، اصلاح ایرادات جاده‌ها، نظافت تابلو و علائم پس از بارندگی ها و اجرای به موقع برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی از عواملی است که می‌توانند جان مسافران جاده‌ها را حفظ کند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول