اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با انجام 104 مورد بازرسی؛

36 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در اردل جمع‌آوری شد

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل گفت: با انجام 104 بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به عشایر این شهرستان 36 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف جمع‌آوری شد.

36 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در اردل جمع‌آوری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمد خاکسار پیش ازظهر امروز در نشست کمیته عشایر این شهرستان تعداد کل جمعیت عشایری سرشماری شده این شهرستان را 8 هزار و 470 نفر اعلام و اظهار داشت: از این تعداد 831 نفر در قالب عشایر درون کوچ و 7 هزار و 639 نفر در قالب عشایر برون کوچی سرشماری شده است.
وی افزود: این شهرستان با برخورداری از جمعیتی افزون بر 57 هزار و 680 نفر هر ساله پذیرای عشایر بسیاری است که از اردیبهشت‌ماه تا اوسط مهرماه در این منطقه ییلاقی سپری می‎کنند.
خاکسار خاطرنشان کرد: به‌تبع شبکه بهداشت و درمان این شهرستان نیز برنامه‌ریزی لازم را برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی انجام داده و تمامی نیازهای بهداشتی، درمانی عشایر را مرتفع می‎سازد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل ادامه داد: کانون استقرار عشایر اردل در منطقه دیناران و به‌صورت خاص در منطقه لشتر و گردپینه است که در منطقه دیناران علاوه بر مراکز بهداشتی درمانی سرمور، لیرابی و عزیرآباد مرکز بهداشتی درمانی فصلی گردپینه مستقر شده است.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این مناطق تعدادی از عشایر نیز در مناطق پشتکوه و میانکوه این شهرستان استقرار می‎یابند که از سوی مراکز بهداشتی درمانی آلیکوه، دشتک، و سرخون خدمات بهداشتی و درمانی به عشایر این شهرستان خدمات بهداشتی، درمانی لازم ارائه می‎شود.
خاکسار از ویزیت 3 هزار و 686 نفر از عشایر توسط پزشک خانواده خبر داد و گفت: با ویزیت این تعداد از جامعه عشایر تعداد 810 بیمار به مراکز تخصصی ارجاع داده شده است.
وی با بیان اینکه در این مدت یک هزار و 231 مورد خدمات پزشکی به‌جز ویزیت به جامعه عشایر این شهرستان ارائه شده است، گفت: انجام 612 مورد واکسیناسیون کودکان، 182 مورد واکسیناسیون زنان 49-15 سال، 37 مورد واکسیناسیون پیشگیری هاری، 71 مورد نمونه گیری بیماریابی سل، و 341 مورد نمونه گیری بیماریابی مالاریا از دیگر خدمات ارائه شده به جامعه عشایر این شهرستان به‌شمار می‎رود.
خاکسار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به عشایر این شهرستان را از دیگر این خدمات برشمرد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 104 بازرسی از این مراکز صورت گرفته که با انجام این تعداد بازرسی متخلفان شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول