اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان دیلم:

نقش مواد غذایی در سلامت سنین مختلف تبیین شود

خبرگزاری فارس: کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان دیلم گفت: باید نقش و تاثیر مواد غذایی مختلف در تامین سلامت اقشار مختلف با گروه‌های سنی متفاوت تبیین شود.

نقش مواد غذایی در سلامت سنین مختلف تبیین شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آذین صبوری صبح امروز در اردوی یک‌روزه رابطین بهداشتی شهرستان دیلم اظهار داشت: گروه‌های سنی مختلف به مواد غذایی خاص نیاز دارند و رابطین و کارشناسان تغذیه مراکز بهداشت باید مردم را با گروه‌های مواد غذایی آشنا کنند.
وی تصریح کرد: این اردوی یک‌روزه همراه با برپایی جشنواره غذاهای تخم‌مرغی است که در آن انواع غذاهایی که در آنها تخم‌مرغ به کار رفته طبخ شده است.
کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان دیلم یادآور شد: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی رابطین و خانواده‌ها با ارزش غذایی تخم‌مرغ و نقش تخم‌مرغ در سلامت و بیماری است.
صبوری افزود: کودکان، مادران باردار و شیرده و سالمندان دچار سوءتغذیه و تحلیل عضله، از جمله گروه‌هایی هستند که باید در برنامه غذایی خود از تخم‌مرغ استفاده کنند.
وی بیان کرد: تخم‌مرغ سرشار از مواد مغذی و ارزش‌های غذایی است و مردم باید با ارزش‌های این ماده مغذی آشنا شوند.
در این اردو همچنین کارشناس بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت شهرستان دیلم در ارتباط با بیماری ایدز و راه‌های انتقال، علایم و روش‌های پیشگیری از این بیماری توضیحاتی داد.
در این اردو که مسئول گسترش شبکه، رابطین بهداشتی، مربیان رابطین مرکز امام رضا (ع)،حضرت فاطمه (س) و امام حسن، مسئول رابطین شهرستان و تعدادی از کارشناسان ستادی حضور داشتند، جشنواره غذاهای تخم‌مرغی با همت رابطین در حسینیه آستانه مقدس امامزاده شاه عبدالله ابن محمد باقر (ع) برپا شد.
رابطین در این مراسم انواع غذاهای تخم‌مرغی نظیر سالاد اولویه، اشکنه (نوعی غذای محلی است که با تخم‌مرغ درست مطبخ می‌شود)، کوکوی تخم‌مرغ و سبزیجات، کیک، کتلت و پیتزای سبزی و تخم‌مرغی دانشجویی را طبخ کرده و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.
در این آیین با آش سبزی طبخ شده توسط رابطین بهداشتی از مدعوین و شرکت کنندگان در جشنواره غذای تخم‌مرغی پذیرایی شد.
در پایان و با حضور کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم پنج غذای برتر از لحاظ روش پخت، نوع تزئینات و مواد اولیه استفاده شده به عنوان غذای سالم و استاندارد از دیدگاه تغذیه‌ای معرفی شد و به قید قرعه به سه نفر از رابطین که این غذاها را طبخ کرده بودند جوایزی از سوی شبکه اهدا شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول