اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دادگستری استان البرز:

پاک‌ترین انسان‌ها در مسند قضاوت قرار می‌گیرند

خبرگزاری فارس: مدیر کل دادگستری استان البرز گفت: افتخار نظام قضایی جمهوری اسلامی این است که تلاش دارد تا پاک‌ترین افراد جامعه در مسند قضاوت قرار گیرند.

پاک‌ترین انسان‌ها در مسند قضاوت قرار می‌گیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ محمد صادق مهدوی‌راد شامگاه سه‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری استان البرز اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی با هدف استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و با رهبری روحانیت معظم بالاخص امام خمینی (ره) پایه‌ریزی شد و هدف اصلی مردم ما اجرای قوانین الهی و جاری شدن عدالت در سراسر کشور بوده و هست.
وی تاکید کرد: برای تحقق این مهم باید افرادی در نظام قضایی حضور یافته و به مردم خدمت کنند که دارای ویژگی‌ها و ارزش‌های مهمی چون ولایت‌مداری،‌ پایبندی به حدود و قوانین الهی، حمایت از مظلوم‌، پاک‌دستی و به طور کلی عدالت‌طلبی باشند.
این مقام ارشد قضایی افزود: به فضل الهی در حال حاضر بهترین‌ها و پاک‌ترین افراد در مسند قضاوت در ایران اسلامی حضور داشته و حق مظلوم تحت هر شرایطی احقاق می‌شود.

*الگوی ما قضاوت‌های حضرت علی (ع) و هدایت‌های رهبری معظم انقلاب است
مهدوی‌راد با اشاره به شیوه قضاوت حضرت امیر (ع) اظهار داشت: شیوه اداره محاکم و پایبندی به قانون و تاکید بر اجرای عدالت امام و ولی نخست شیعیان، بی‌نظیر و بی‌مانند است و الگوی ما در اداره دادگاه‌ها و دستگاه‌ قضایی سنت حضرت علی (ع) بوده و در این راه از رهنمودها و هدایت‌های مدبرانه رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی سود می‌بریم.
وی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب تعبیر بسیار زیبایی دارند مبنی بر اینکه وقتی به کسی ظلمی روا می‌شود باید مانند فرزندی که غریبه‌ای به او سیلی زده و برای شکایت به نزد پدر خویش می‌رود، به دامان دستگاه قضایی پناه آورد، گفت: انتظار مردم و رهبری از دادگاه‌ها و قضات رسیدن به چنین جایگاهی است و خوشبختانه در نظام قضایی تلاش‌های بسیار زیادی برای تحقق این مهم صورت گرفته و می‌گیرد.
مدیر کل دادگستری استان البرز تاکید کرد: تفاوت سیستم قضایی نظام‌های الهی با حکومت‌های ظالمانه در همین نکته است که اولی حق مردم را تحت هر شرایطی ایفا کرده و در دومی تنها خواسته صاحبان قدرت رسیدگی می‌شود.

*قضات همواره روز قیامت را در نظر داشته باشند
مهدوی‌راد ادامه داد: در فرهنگ غنی اسلامی ما به روز قیامت و حسابرسی اعتقاد راسخ داریم و از همین رو تمام کارکنان دستگاه قضایی مطمئن هستند که هر تصمیم آنها روزی مورد رسیدگی و مواخذه قرار خواهد گرفت و باید روز قیامت را همواره در نظر داشته باشند.

*تاکید بر نقش دستگاه قضایی در ایجاد رضایت‌مندی مردم
وی با تاکید بر اینکه عملکرد دستگاه قضایی عامل اصلی ایجاد رضایت‌مندی در میان مردم و یا گلایه‌مند کردن آنها است، گفت: به همین دلیل قضات و کارکنان این حوزه وظیفه بسیار خطیری در قبال مردم و انقلاب داشته و باید حساسیت کار خود را به خوبی درک کنند.
این مسئول قضایی در ادامه به وظایف حفاظت و اطلاعات در دادگستری اشاره کرد و گفت: به طور قطع انسان‌ها معصوم نیستند و اگر سیستم‌های نظارتی به درستی فعالیت خود را انجام ندهند، احتمال خطا و اشتباه افزایش می‌یابد.
مهدوی‌راد افزود: به همین دلیل حفاظت و اطلاعات دادگستری وظیفه بسیار مهمی بر عهده داشته و چشمان بیدار حاکمیت در سیستم قضایی است و باید بدون اشتباه و لغزش بر عملکرد همه مجموعه نظارت داشته باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین برای اینکه احتمال خطا و اشتباه در دادگاه‌های ما به حداقل و حتی صفر برسد، کارکنان و مسئولان بخش حفاظت و اطلاعات باید بی‌وقفه بر عملکرد تمام مجموعه نظارت داشته باشند و خوشبختانه این مهم تا حد بسیار زیادی محقق شده است.
در این مراسم از تلاش‌های فلاح میری رئیس سابق حفاظت و اطلاعات دادگستری استان البرز تجلیل به عمل آمد و سپس با قرائت حکم رضا موسویان وی به عنوان رئیس جدید این واحد معرفی و فعالیت خود را آغاز کرد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول