اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی:

دستگاه قضایی از فعالان اقتصادی حمایت می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی بر حمایت همه جانبه قانونی از فعالان اقتصادی و فعالیت‌های سالم تأکید کرد.

دستگاه قضایی از فعالان اقتصادی حمایت می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدحسن شریعتی در مراسم افتتاح دفتر بین‌المللی اتاق داوری مشهد با اشاره به نیاز کشور به جهاد اقتصادی اظهار داشت: دستگاه قضایی در راستای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی سالم در چهارچوب وظایف قانونی اقدامات موثری انجام داده است.
وی با بیان این مطلب افزود: افتتاح نهادهای داوری با رویکرد تخصصی قطعاً می‌تواند در حل اختلافات به ویژه در بخش اقتصاد و صنعت بسیار موثر باشد.
شریعتی تسریع در حل اختلافات و رسیدگی تخصصی به مسائل مطروحه را از جمله فواید افتتاح این دفتر دانست و افزود: داوران این دفتر توسط خود فعالان و اعضا دفتر انتخاب می‌شوند و تصمیمات اتخاذ شده توسط این داوران مورد حمایت کامل دستگاه قضایی قرار می‌گیرد.
شریعتی افزود: دستگاه قضایی استان از این طرح به دلایل گفته شده و همچنین کاهش هزینه‌های دادرسی قاطعانه حمایت می‌کند.
وی با اشاره به ظرافت‌ها و پیچیدگی‌های روابط اقتصادی در دنیای امروز گفت: حضور داوران بخش اقتصادی در این دفتر برای حل و فصل دعاوی اقتصادی با نگاه تخصصی می‌تواند به سالم‌سازی فضای اقتصادی و رسیدگی سریع و دقیق به اختلافات موجود کمک کند.
در ادامه محمود ذوقی، دادستان عمومی و انقلاب مشهد نیز اظهار داشت: دغدغه‌های موجود فعالان اقتصادی در مسائل حقوقی اثرات نامطلوبی در روند فعالیت‌های اقتصادی می‌گذارد.
وی افتتاح دفتر بین‌المللی داوری اتاق بازرگانی مشهد را امری بسیار مفید و ضروری دانست و افزود: رسیدگی تخصصی با رویکرد حل اختلاف بین فعالان عرصه اقتصادی و صنعت علاوه بر داشتن فواید متعدد از جمله رسیدگی سریع و تخصصی می‌تواند فضای مطلوبی در عرصه فعالیت‌های اقتصادی استان به وجود آورد.
ذوقی افزود: دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بر اساس تکالیف و وظایف ذاتی همواره خود را موظف به حمایت از حقوق عمومی در تمام عرصه‌ها به ویژه در بخش فعالیت‌های اقتصادی و صنعت می‌داند.
وی خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از اختلافات موجود در عرصه اقتصادی ناشی از اشکالات موجود در انعقاد قرارداد است و امیدواریم با تأسیس چنین دفاتری ریشه‌های این اختلاف و مشکلات خشکانده شود.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول